Записването за „Национална седмица на детската книга“ вече започна

 

 

Едни от най-големите имена в българската литература, музиканти, артисти, художници и най-популярните лица от ефира на bTV стават част от второто издание на кампанията „Национална седмица на детската книга“. Инициативата, посветена изцяло на децата, които обичат да четат, но и мечтаят да пишат, ще се проведе от 1 до 7 юни в Литературен клуб „Перото“ и зала 4 на Националния дворец на културата. Кампанията се организира от сдружение с нестопанска цел „Книги за деца“ и в партньорство с Национален център на книгата – НДК. Основен медиен партньор на каузата е bTV Media Group.

В продължение на една седмица малки таланти в две възрастови групи – от 7 до 10 и от 11 до 14 години – ще имат възможността да участват безплатно в творчески работилници, в които ще развиват уменията си на писатели и художници, и ще се учат от менторите си по забавен и увлекателен начин. А на 7 юни, освен игрите с актьорите от Столичния куклен театър, ще бъдат обявени наградите за „Малък голям писател“ и „Малък голям художник“ в двете възрастови групи.

Как се пише сценарий? Какви са тайните на историческия роман? Как се прави комикс? Какво е да си журналист? Как да създадеш свои собствени хартиени герои? Как трябва да изглежда корицата на една книга? От 2 до 6 юни за малките творци са подготвени редица нови приключения и предизвикателства, които обаче няма да посрещнат сами. На помощ идват техните ментори Светослав Иванов, Жени Марчева, Графа, Десислава Стоянова, Иван Раденков, Флорина Иванова, Станислава Цалова, Капка Кънева, Мария Донева, Жени Лечева, Виктория Бисерова, Диана Петрова и още много други.

Интерактивно пътуване до звездите очаква децата на официалното откриване на кампанията на 1 юни, от 14:30 часа в Литературен клуб „Перото“. С помощта на астрофизиците д-р Владимир Божилов и Тихомир Димитров, познати от рубриката на „Преди обед“ „В Космоса с Влади и Тишо“, малчуганите ще изстрелят свои послания в построени от самите тях мини ракети.

„Основен фокус на кампанията е правилната употреба на българския език и неговото многообразие“, споделят организаторите на „Националната седмица на детската книга“. „По този начин ще се съдейства за развитието на детската литературна дейност и ще се подпомогне публикуването и издаването на произведенията на млади и талантливи нови автори. Това, от своя страна, ще допринесе за съхраняването на националната културна идентичност, представена чрез детската литература.“

Партньори на каузата са bTV Media Group, „Клуб Z“, „Аз чета“, „Детски книги“, „H2H Communications“, „Quin bite“ и Столичен куклен театър.

Записвания и още информация – на сайта на Националната седмица на детската книга: www.nsdk.bg.