Една изложба се превърна в централна тема у нас миналата седмица заради вулгарния коктейл за откриването й. Творчеството на Михаела Дановска, представяща се с артистичния псевдоним Ода Жон, дадено й от покойния възрастен мъж – перверзния художник авангардист Йорг Имендорф, нашумя покрай стегнатата софра от няколко вида меса, шунки, луканки, зелки и карфиоли, подредени под формата на женски тела в Националната художествена галерия.
Натюрморт вечерята, която събра точно 100 топ гости - български интелектуалци и чуждестранни арт представители, бе заклеймена не само заради разхищението на хранителни продукти по „време на чума”, но и заради тезата на авторката, която смята, че обществото ни консумира женското тяло по един варварски недостоен начин. Месищата по софрата символизират плътта на дамите, които са обиждани и малтретирани. Гипсовите отливки на женски тела, върху които са редени мезетата, били в различни пози, част от тях отправяли заявка към случките в „Кама сутра”. Плюскането във вид на почерпка за откриването на изложбата на Дановска, озаглавена „Сърцевина”, е струвало на авторката над 40 000 лева.
Травматичен брак на младата художничка с доста по-възрастен от нея мъж интелектуалец вероятно е ключа към творчеството й. Ода Жон, оказва се, е била съпруга на гений-перверзник, любител на наркотиците и груповия секс. След като още от ученичка се мести със семейството си в Германия, едва на 17 години Михаела Дановска се омъжва за преподавателят си в университета - скандалния Йорг Имендорф, влиятелен художник, който е с 34 години по възрастен от нея. Той е точно на 52, когато вижда крехката българка, почти дете, и й предлага брак. Имендорф е известен не само с това, че е ученик на големия Йозеф Бойс, но и с това, че е любимият художник на знаменития канцлер на Германия Герхард Шродер и негов официален портретист.
Преподавателят-съпруг на българката обаче е много по-прочут с бурния си промискуитетен живот, който скандализира дори разкрепостената и развратна Германия. Той е известен като непоправим любител на качествените наркотици и бурни сексуални оргии. Посещава клубове за садо-мазо секс и без свян си поръчва проститутки, които дрогира и понякога измъчва, за да се вдъхновява. Макар и в инвалидна количка, пороците не са му чужди. Има колекция от над 60 вибратора, някои от които са с чудовищни размери.
На 18 август 2003 г., 2 години след като е сключил брак с Михаела и тя му ражда дъщеричка, немската полиция нахлува в стая № 207 в дюселдорфския луксозен хотел „Щайгенбергер Паркхотел” по сигнал на възрастна двойка евреи. Те чуват неописуеми звуци и стонове от наетия в съседство луксозен апартамент, който по това време струва 1100 евро на нощ, и се обаждат в полицията. Преди това подали оплакване на рецепцията, но от там отказали да смущават любимия си клиент Йорг Имендорф, пише в свой репортаж жълтия в. „Берлинер цайтунг” в броя си от 20 август.
Натюрморт вечерята, която събра точно 100 топ гости - български интелектуалци и чуждестранни арт представители, бе заклеймена не само заради разхищението на хранителни продукти по „време на чума”, но и заради тезата на авторката, която смята, че обществото ни консумира женското тяло по един варварски недостоен начин. Месищата по софрата символизират плътта на дамите, които са обиждани и малтретирани. Гипсовите отливки на женски тела, върху които са редени мезетата, били в различни пози, част от тях отправяли заявка към случките в „Кама сутра”. Плюскането във вид на почерпка за откриването на изложбата на Дановска, озаглавена „Сърцевина”, е струвало на авторката над 40 000 лева.
Травматичен брак на младата художничка с доста по-възрастен от нея мъж интелектуалец вероятно е ключа към творчеството й. Ода Жон, оказва се, е била съпруга на гений-перверзник, любител на наркотиците и груповия секс. След като още от ученичка се мести със семейството си в Германия, едва на 17 години Михаела Дановска се омъжва за преподавателят си в университета - скандалния Йорг Имендорф, влиятелен художник, който е с 34 години по възрастен от нея. Той е точно на 52, когато вижда крехката българка, почти дете, и й предлага брак. Имендорф е известен не само с това, че е ученик на големия Йозеф Бойс, но и с това, че е любимият художник на знаменития канцлер на Германия Герхард Шродер и негов официален портретист.
Преподавателят-съпруг на българката обаче е много по-прочут с бурния си промискуитетен живот, който скандализира дори разкрепостената и развратна Германия. Той е известен като непоправим любител на качествените наркотици и бурни сексуални оргии. Посещава клубове за садо-мазо секс и без свян си поръчва проститутки, които дрогира и понякога измъчва, за да се вдъхновява. Макар и в инвалидна количка, пороците не са му чужди. Има колекция от над 60 вибратора, някои от които са с чудовищни размери.
На 18 август 2003 г., 2 години след като е сключил брак с Михаела и тя му ражда дъщеричка, немската полиция нахлува в стая № 207 в дюселдорфския луксозен хотел „Щайгенбергер Паркхотел” по сигнал на възрастна двойка евреи. Те чуват неописуеми звуци и стонове от наетия в съседство луксозен апартамент, който по това време струва 1100 евро на нощ, и се обаждат в полицията. Преди това подали оплакване на рецепцията, но от там отказали да смущават любимия си клиент Йорг Имендорф, пише в свой репортаж жълтия в. „Берлинер цайтунг” в броя си от 20 август.
Когато ченгетата нахълтват в стая №207, се натъкват на невиждана дори в най-бруталните порно фирми секс-оргия. Вътре е художника в компанията на девет проститутки и голямо количество кокаин. Някои от момичетата са с качулки на главите, една е завързана с метална верига, а две уринират върху зачервения от страст Йорг. Навсякъде е разпръснат кокаин. Медиата не уточнява дали в стаята е съпругата му – днешната звезда на българската арт сцена Ода Жон, но има и такива намеци.
На 20 юли 2004 г. Йорг Имендорф (вече на инвалидна количка) е на подсъдимата скамейка заради деянието си. При разразилия се обществен скандал българката Михаела заявява пред медиите: „Журналистите ми задаваха много въпроси, но
На 20 юли 2004 г. Йорг Имендорф (вече на инвалидна количка) е на подсъдимата скамейка заради деянието си. При разразилия се обществен скандал българката Михаела заявява пред медиите: „Журналистите ми задаваха много въпроси, но
аз само им казах, че твърдо заставам зад съпруга си и нямам намерение да го напускам." Тя така и не отговаря на въпроса дали е наблюдавала и участвала в гнусните оргии на съпруга си, пише "Уикенд".
По времето на делото, Йорг Имендорф признава, че се е вихрил в около 30 подобни оргии. Държи да се уточни, че всички момичета са се включвали доброволно и им е било заплащано за това. Според медиите обаче, сред тях е имало и непълнолетни, а някои девойки са били заставяни от сводниците си да се отдават на перверзника. Всички взимали наркотици, които осигурявал твореца. Самият художник признава пред съда, че взима кокаин от началото на 90-те години. С него притъпявал болката от тежката болест, която го връхлетяла – АЛС.
По времето на делото, Йорг Имендорф признава, че се е вихрил в около 30 подобни оргии. Държи да се уточни, че всички момичета са се включвали доброволно и им е било заплащано за това. Според медиите обаче, сред тях е имало и непълнолетни, а някои девойки са били заставяни от сводниците си да се отдават на перверзника. Всички взимали наркотици, които осигурявал твореца. Самият художник признава пред съда, че взима кокаин от началото на 90-те години. С него притъпявал болката от тежката болест, която го връхлетяла – АЛС.
По думите на съветника и кум на Имендорф – Хелг Ахенбах, цитиран от кьолнския в. „Експрес”, художника често му е искал суми от порядъка на 25 000 евро за заплащане на скъпи медицински процедури, които впоследствие се оказват чутовни сексуални оргии. Усъмнило го това, че искал парите в брой.
Всъщност, според мълвата, Йорг Имендорф умира именно вследствие на сексуална оргия. На 28 май 2007 г. той издъхва в болница. Часове преди това обаче пак се вихри в само-мазо клуб, където взима голяма доза кокаин и колабира, докато наблюдава и участва в групов секс с проститутки и травестит. Художникът е едва на 61-годишна възраст и се придвижва с инвалидна количка, което не е пречка да ограничава най-гнусните си сексуални щения.
Внезапната смърт на Йорг Имендорф, представена от семейството му като „нещастен случай”, прави българката Михаела доста богата. Наследството му е в размер на 15 милиона евро, а колекцията му от картини и скулптури се оценява на над 40 милиона евро. Броени месеци след това Ода Жон се мести в Париж, тъй като спомените с перверзника я задушават. По-късно, когато всичко отзвучава, тя заявява пред медиите: „Чувствам се освободена от миналото. За мен всичко свърши!"
Любопитен щрих е, че синът от първия брак на Йорг Имендорф води дело срещу вдовицата за наследството. Той твърди, че тя е подправила завещанието, възползвайки се от неговото нестабилно здравословно състояние (от 1998 г. художника страда от амиотрофична латерална склероза (АЛС), при която болните не живеят дълго). Така единствени наследници на авангардиста остават Михаела и дъщеря й Ида.
Любопитен щрих е, че синът от първия брак на Йорг Имендорф води дело срещу вдовицата за наследството. Той твърди, че тя е подправила завещанието, възползвайки се от неговото нестабилно здравословно състояние (от 1998 г. художника страда от амиотрофична латерална склероза (АЛС), при която болните не живеят дълго). Така единствени наследници на авангардиста остават Михаела и дъщеря й Ида.
У нас Ода Жон е докарана от Христина Бобокова, съпруга на един от собствениците на „Приста ойл”. Бизнесдамата-галеристка е неотлъчно до нея от лятото и с удоволствие лансира проекта й „Прегръдката”. Почти през целия ноември „движещата” се статуята на можеше да бъде наблюдавана от пътуващите с влака през Искърско дефиле в района на село Заселе, край Вазавота пътека, в „опасна близост” с каменния паметник на дядо Йоцо. След това акостира в двореца „Врана”, където по-любопитните столичани могат да й се радват.
Всъщност, темата на изложбата, последвана от арт плюскането в Националната галерия, е „Болезненото съществуване на жената”. Предвид всичко, което Ода Жон е преживяла, може би следва да сме по-снизходителни към нея...
Всъщност, темата на изложбата, последвана от арт плюскането в Националната галерия, е „Болезненото съществуване на жената”. Предвид всичко, което Ода Жон е преживяла, може би следва да сме по-снизходителни към нея...