Стоянка Мутафова за втори път препълни зала 1 на НДК, празнувайки 70-годишно присъствие на сцената. На 12 март 97-годишната актриса отново събра приятели, колеги и почитатели, които я поздравиха за забележителния творчески юбилей. Първия път Мутафова празнува в НДК навръх рождения си ден на 2 февруари.
Многобройната публика многократно приветства комедийната фурия със ставане на крака и с бурни ръкопляскания, докато тя царствено седеше на стол на сцената и приемаше поздравленията на Йорданка Христова, Силвия Кацарова, Виктор Калев, Ирен Кривошиева, Нели Петкова, които я зарадваха с песни и скечове. Зрителите обаче останаха леко разстроени, а по-чувствителните дори се разплакаха, защото старостта е сложила своя безмилостен отпечатък върху най-възрастната играеща актриса в света. И колкото да не се иска на мнозина, великата Стоянка Мутафова днес няма сили да влезе в образ и да играе – нещо нормално за годините, на които е. А опънатото й с ботокс лице пречи на голямата актриса да се усмихне. Отгоре на всичко я мъкнат на сцената буквално като мечка, а организаторите се отнасят с нея като с немощна старица. Може би самата Госпожа Стихийно бедствие осъзнава какво точно се случва, защото излизайки на сцената на зала 1, подкрепяна от щерка си, тя с чувство за хумор, но същевременно и с видимо доловима тъга, сподели пред почитателите си: „Казаха ми да кажа „Добър вечер”. Като на дете-идиотче. Явно смятат, че не си помня репликите”. А след това седна на стола си на сцената.
На няколко пъти Мутафова обясни на дъщеря си публично, че „не е съвсем изкуфяла”, макар да забравя какво иска да каже и мисълта й да отскача от тема на тема. От своя страна между страхотните песни на Йорданка Христова и Силвия Кацарова, Муки сърцераздирателно разказа, че на 40 се отказала от театъра заради майка си и заради завистта на хората, които непрекъснато я сравнявали със Стоянка и твърдели, че щерката е далеч по-неталантлива от майка си. Муки призна, че с Мутафова имат доста сложни отношения – когато са далеч не могат една без друга, а когато са заедно – непрекъснато се карат. „Но истината е, че много се обичаме”, казаха майка и дъщеря.
Стоянка, към която по-младите колеги на сцената уважително се обръщаха с „како”, разказа весели случки с Георги Парцалев и затова, че основният урок, който е научила от него бил да не бъде скромна, да не бъде срамежлива и да използва известността си. Мутафова бе и доста откровена по адрес на наскоро отишлата си актриса и тв говорителка Цветана Гълъбова – нейна колежка от Сатирата и съпруга на режисьора Методи Андонов и на актьора Петър Слабаков. „Цветана беше много красива. Имаше очарователно лице”, каза Г-жа Стихийно бедствие. След което безпощадно отсече по адрес на покойната Гълъбова: „Милата, никак не ставаше за актриса. Тя бе роден режисьор и трябваше да се занимава с режисура. Защо й трябваше да се прави на актриса?”.
В началото на юбилейния спектакъл пък водещият Кирил Ефремов буквално втрещи публиката с доста плоска шега по адрес на Дженифър Лопес. Заедно с колежката си Аня Пенчева, която бе другият водещ на събитието, изредиха имената на световни знаменитости като Мадона, които „пожелали” да дойдат и да пеят за великата Стоянка Мутафова. „Отклонихме поканата на Дженифър Лопес, защото за нея трябваше да наемем две стаи – едната специално за задника й.” Публиката не може да разбере дали шегата е измислена от самия Ефремов или е дело на авторите на постановката, но по реакцията на зрителите се разбра, че малцина възприеха просташкия му хумор, пише "Уикенд".
Многобройната публика многократно приветства комедийната фурия със ставане на крака и с бурни ръкопляскания, докато тя царствено седеше на стол на сцената и приемаше поздравленията на Йорданка Христова, Силвия Кацарова, Виктор Калев, Ирен Кривошиева, Нели Петкова, които я зарадваха с песни и скечове. Зрителите обаче останаха леко разстроени, а по-чувствителните дори се разплакаха, защото старостта е сложила своя безмилостен отпечатък върху най-възрастната играеща актриса в света. И колкото да не се иска на мнозина, великата Стоянка Мутафова днес няма сили да влезе в образ и да играе – нещо нормално за годините, на които е. А опънатото й с ботокс лице пречи на голямата актриса да се усмихне. Отгоре на всичко я мъкнат на сцената буквално като мечка, а организаторите се отнасят с нея като с немощна старица. Може би самата Госпожа Стихийно бедствие осъзнава какво точно се случва, защото излизайки на сцената на зала 1, подкрепяна от щерка си, тя с чувство за хумор, но същевременно и с видимо доловима тъга, сподели пред почитателите си: „Казаха ми да кажа „Добър вечер”. Като на дете-идиотче. Явно смятат, че не си помня репликите”. А след това седна на стола си на сцената.
На няколко пъти Мутафова обясни на дъщеря си публично, че „не е съвсем изкуфяла”, макар да забравя какво иска да каже и мисълта й да отскача от тема на тема. От своя страна между страхотните песни на Йорданка Христова и Силвия Кацарова, Муки сърцераздирателно разказа, че на 40 се отказала от театъра заради майка си и заради завистта на хората, които непрекъснато я сравнявали със Стоянка и твърдели, че щерката е далеч по-неталантлива от майка си. Муки призна, че с Мутафова имат доста сложни отношения – когато са далеч не могат една без друга, а когато са заедно – непрекъснато се карат. „Но истината е, че много се обичаме”, казаха майка и дъщеря.
Стоянка, към която по-младите колеги на сцената уважително се обръщаха с „како”, разказа весели случки с Георги Парцалев и затова, че основният урок, който е научила от него бил да не бъде скромна, да не бъде срамежлива и да използва известността си. Мутафова бе и доста откровена по адрес на наскоро отишлата си актриса и тв говорителка Цветана Гълъбова – нейна колежка от Сатирата и съпруга на режисьора Методи Андонов и на актьора Петър Слабаков. „Цветана беше много красива. Имаше очарователно лице”, каза Г-жа Стихийно бедствие. След което безпощадно отсече по адрес на покойната Гълъбова: „Милата, никак не ставаше за актриса. Тя бе роден режисьор и трябваше да се занимава с режисура. Защо й трябваше да се прави на актриса?”.
В началото на юбилейния спектакъл пък водещият Кирил Ефремов буквално втрещи публиката с доста плоска шега по адрес на Дженифър Лопес. Заедно с колежката си Аня Пенчева, която бе другият водещ на събитието, изредиха имената на световни знаменитости като Мадона, които „пожелали” да дойдат и да пеят за великата Стоянка Мутафова. „Отклонихме поканата на Дженифър Лопес, защото за нея трябваше да наемем две стаи – едната специално за задника й.” Публиката не може да разбере дали шегата е измислена от самия Ефремов или е дело на авторите на постановката, но по реакцията на зрителите се разбра, че малцина възприеха просташкия му хумор, пише "Уикенд".