24 000 клиенти са обслужени в офиса на НАП в Хасково през първите 3 месеца на годината. Най-често – при 6 100 от посещенията поводът е бил изясняването на здравен статус и възстановяването на прекъснати здравни права. Втората най-често ползвана услуга в офиса – 5 700 пъти е подаването на данъчни или осигурителни декларации. През първите 3 месеца на годината, инспекторите от НАП в Хасково са активирали 1 920 нови персонални идентификационни кода, потвърдили са 1 240 квалифицирани електронни подписа, издали са 2 400 удостоверения и са обслужили 640 плащания на данъци и осигуровки през ПОС терминал.
От Агенцията напомнят, че именно с ПИК и електронен подпис най-бързо и лесно се подават годишни данъчни декларации, а плащането на дължимите данъци и осигуровки е възможно чрез терминални устройства в офиса, което освен че е без такса, „зарежда“ на момента данъчно-осигурителната сметка на лицето с направената вноска.

До 30 април се подават годишните декларации за получени доходи през миналата година, като в същия срок се плаща и дължимия данък по тях, напомнят още от НАП в Хасково.

Междувременно Агенцията започна да изпраща електронни писма до лицата, за които има данни от платците на доход, че през 2018 година са им изплатени доходи, различни от тези по трудови правоотношения и които подлежат на облагане с данък по Закона за данъците върху доходите на физическите лица. Става дума за доходи като наеми, хонорари, авторски възнаграждения, доходи от прехвърляне на права и имущество и др., които следва да бъдат декларирани пред НАП до 30 април.