Отвориха офертите за 35-годишна концесия на Летище София. И петимата кандидати, бяха допуснати до публичната процедура по концесията. Няма срок, в който комисията, разглеждаща офертите на кандидатите, да се произнесе, кой ще бъде бъдещият концесионер.

В офертите на кандидатите 45% тежест има техническото предложение, а 55% – финансовото. От обвързващите предложения става ясно, че кандидатите предлагат от 20 до 33 млн. евро на година, за да управляват летището. А първоначалното концесионно плащане от 550 млн. лв. без ДДС ще влезе в бюджета.

Всички предвиждат модернизация или промяна на функцията на Терминал 1, изграждането на нов терминал до 10 години, както и разширяване на паркингите.

„Предложенията на участниците в процедурата по концесиониране на летище София показват много сериозно отношение за развитието на летището и превръщането му в достоен авиационен хъб в Европа и извън Европа“. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на отваряне на офертите на участниците в откритата процедура за концесиониране на летище София.

Росен Желязков подчерта, че няма отстранени кандидати и направените от петте участника предложения ще бъдат сериозно и обстойно разгледани.

Офертите на участниците в процедурата за концесия на летище София по реда на тяхното отваряне са:

1. Консорциум „Витоша“ с водещ член Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид. Участник в консорциума е и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп:

· Годишно концесионно възнаграждение: 19 948 052,75 евро или 26,01 %.

· Размер на планираните инвестиции: 1 002 927 412 евро.

2. Консорциум „Соф Кънект“ с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Флугхафен Мюнхен:

· Годишно концесионно възнаграждение: 24 542 010,30 евро или 32 %.

· Размер на планираните инвестиции: 608 000 000 евро.

3. Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Копенхаген Еърпортс А/С:

· Годишно концесионно възнаграждение: 26 050 000 евро или 30,97 %.

· Размер на планираните инвестиции: в обвързващото предложение няма посочен конкретен размер.

4. „Фрапорт България“ ЕАД. За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд:

· Годишно концесионно възнаграждение: 21 000 000 евро или 27,39 %.

· Размер на планираните инвестиции: около 615 000 000 евро.

5. Консорциум „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ А. Ш. с водещ член „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ:

· Годишно концесионно възнаграждение: 32 824 938,77 евро или 42,80 %.

· Размер на планираните инвестиции: 903 000 000 евро.