Нискотарифният авиопревозвач Wizz Air се присъедини към кампанията „Не на моя полет“ (Not on my Flight), съобщават от компанията.
Кампанията стартира по инициатива на Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ). Тя цели да намали броя на агресивните пътници на борда на всички европейски полети и да защити правото на пътника на необезпокоявано пътуване.
Спокойното функциониране на редица полети в Европейския съюз се нарушава от пътници, демонстриращи неуважително поведение. Най-малко 70% от тези инциденти включват някаква форма на агресия. Въпреки че броят на инцидентите на полетите на Wizz Air през последните години е ограничен поради строгите правила на авиокомпанията и добре обучения екипаж, като цяло през 2018 г. авиационната промишленост регистрира повишени нива на грубо поведение спрямо 2017 г. с 34%.
Макар броят на агресивните пътници да е много малък в сравнение с общия брой на хората, които летят, техните действия могат да окажат изключително неприятно въздействие както върху гладкото протичане на полета, така и върху другите пътници. Невъзпитано поведение като прекомерна консумация на алкохол и интоксикация, пушене в тоалетната, вербално или физическо насилие срещу екипажа или други пътници или неподчинение на инструкциите на екипажа води до ненужен риск за нормалното функциониране на полета, като отвлича вниманието на екипажа от неговите задължения и може да предизвика значителни полетни закъснения.