От СДВР алармираха за множество опити за телефонна измама. Под различни предлози мними банкови служители се опитват да получат информация за издадените на тяхно име банкови карти, потребителски имена и пароли за електронно банкиране. В последствие реализират плащания без знанието и съгласието на титулярите.

"Бъдете особено бдителни и внимателни при получаване на телефонно обаждане , в което ви се представят за банков служител.
В последните месеци са регистрирани множество сигнали от граждани за измами и опити за измамни схеми на територията, обслужвана от СДВР. Извършителите на подобен род престъпление се обаждат по телефона на граждани и се представят за служители на различни търговски банки. Под различни предлози се опитват да получат информация за издадените на тяхно име банкови карти, потребителски имена и пароли за електронно банкиране. В последствие реализират плащания без знанието и съгласието на титулярите", сигнализират от  Столична дирекция на вътрешните работи.

В тази връзка от СДВР напомнят, че банковите институции нямат практика да изискват чрез телефонно обаждане или имейл кореспонденция предоставянето на лични данни от свои клиенти. За да бъде ефективна превенцията срещу подобен род престъпления, при получаване на подобно обаждане, от СДВР молят да се сигнализира на органите на МВР.