Назначена е проверка в сектор "Пътна полиция" във Варна, в "Регистрации и отчет на пътните превозни средства", след информация за нередности.

От ОДМВР-Варна съобщават, че твърденията на служителя Йовчо Бончев - техник - механик в горепосочената група, ще бъдат обследвани и при открити нередности ще бъдат взети необходимите мерки.

Сигналът беше разпространен от сдружение "Ангели на пътя", а Николай Попов - баща на загиналата в катастрофа Сияна, го препубликува на страницата си във Facebook и заяви, че ще сигнализира министъра на вътрешните работи и министъра на транспорта и съобщенията.

Скандален сигнал от вътрешен човек в КАТ - Варна разтърси мрежата

Инж. Бончев твърди, че от август 2022 г. до момента в пункта на КАТ - Варна не е извършена реална проверка за техническа изправност на нито един автомобил.

Той описва системни нарушения, които според него застрашават пряко живота на участниците в движението. Бончев посочва, че тежкотоварните камиони и автобусите преминават извън сградата за регистрация, без да им бъде извършен реален преглед.

"Няма елементарни уреди за измерване на диаметъра на лафета и на царския болт на полуремаркето. Дори полуремаркетата не се откачат от влекача", изтъква механикът и допълва, че въпреки наличието на стенд за измерване на спирачните усилия, такъв контрол за превозни средства над 3.5 тона не се извършва от повече от осем години.

Освен това, по негови думи, данните при замерванията на газови емисии се въвеждат ръчно и са "напълно измислени".

"Измерването на дизеловите автомобили става тук - в КАТ по ръчен метод. Въвеждат се ръчно измислени температура на двигател, ниски и високи обороти, което води до абсолютно измислен и неточен резултат", подчертава инженерът. По негови думи за последните четири години във Варна няма нито един спрян от движение дизелов автомобил заради вредни емисии, измерен по този метод.

Бончев отбелязва, че на 14 юли 2023 г. е отказал да издаде стикер на автобус с изтрити гуми. Въпреки неговия отказ и докладната до прекия му началник обаче, след "вътрешна консултация" превозното средство е получило документ за изправност.

В сигнала се посочва и акция на "Вътрешна сигурност" от 27 март тази година срещу корупционни практики в пункта. Въпреки операцията, задържаните тогава служители - техник-механик и униформен инспектор, продължават да са на работа.

"Подавам този сигнал с ясното разбиране, че след него ще бъда уволнен, но колко още хора трябва да загинат по пътищата че нещо да се промени?", завършва инж. Бончев.

Снимката е илюстративна