Много притеснения предизвика днешната публикация на PlovdivDerby.com, в която ви информирахме, че концесията на Локомотив Пловдив за стадиона в парк Лаута е оценена на над 80 милиона лева, а тази в Тракия на 21 милиона лева.
Внимателно разглеждане на обосновката (не случайно я публикувахме цялата) на концесията показва, как е направено това. Всъщност над 80 милиона лева се очаква да са приходите за Локомотив Пловдив в следващите 35 години и поради тази причина стойността на концесията е такава!
Ето и разбивката за стадион Локомотив:
Приходите от дейността са следните:
- Продажба на билети – приходите са формирани при следните предположения: две футболни срещи средномесечно със запълняемост на стадиона 75% и средна цена на билета от 12 лв.;
- Реклама – приходите са формирани от поставянето на рекламни съоръжения в спортния комплекс – рекламни билбордове, транспаранти и др. под.;
- Продажба на фен артикули – на територията на комплекса има магазин за фен артикули, който също така предлага и продажби по интернет;
- Приходи от наеми – тези приходи са формирани от отдаване под наем на търговски площи, разположени на територията на спортния комплекс;
- Приходи от школи – приходите от школи са формирани при следните условия: 15 отбора със средно 35 играчи в различни възрастови групи всеки, и месечна такса в размер на 45 лв.;
- Приходи от общежитието – стаи и апартаменти – след изграждането на общежитието то ще се предоставя на играчи и на семействата им, които не са от Пловдив, а при възможност ще се ползва и като хотел за външни лица. Приходите са формирани при следните условия: общо брой стай – 150, при цена на нощувка от 30 лв. и 5 бр. апартамента на цена от 50 лв., при средномесечна запълняемост от 75%.
Ето и прогнозните приходи за Локо Пд от базата в Тракия:
Изчисляване на прогнозната стойност на концесията
Приходите, които ще се реализират в Обекта на концесия, са следните:
- Продажба на билети – приходите са формирани при следните предположения: две футболни срещи средномесечно със запълняемост на стадиона 75% и средна цена на билета от 10 лв.;
- Реклама – приходите са формирани от поставянето на рекламни съоръжения в спортния комплекс – рекламни билбордове, транспаранти и др. под.;
- Продажба на фен артикули – на територията на комплекса има магазин за фен артикули, който също така предлага и продажби по интернет;
- Приходи от наеми – тези приходи са формирани от отдаване под наем на търговски площи, разположени на територията на комплекса;
- Приходи от школи – приходите от школи са формирани при следните условия: 20 отбора със средно 35 играчи в различни възрастови групи всеки, и месечна такса в размер на 45 лв.;
- Приходи от общежитието – стаи и апартаменти – след изграждането на общежитието то ще се предоставя на играчи и на семействата им, които не са от Пловдив, а при възможност ще се ползва и като хотел за външни лица. Приходите са формирани при следните условия: общо брой стай – 80, при цена на нощувка от 30 лв. и 7 бр. апартамента на цена от 50 лв., при средномесечна запълняемост от 60%.