Как ще се реши кризата с наземния градски транспорт в двумилионна София и къде е решението на фона на протестите и на задаваща се демонстрация в подкрепа на кмета Терзиев. Кметът на столицата заяви, че ще внесе за гласуване в Общинския съвет предложението си - за ръст на бонусите.

Общинският съветник от ГЕРБ Антон Хекимян отправи нови обвинения към столичния градоначалник в ефира на Нова.

"София е блокирана от Васил Терзиев, защото не иска да говори с хората. Година и половина слушаме общи приказки, но наблюдаваме управление на инат. Когато в началото предупреждавахме за това, го приемаха за политическа атака. Кметът драматично закъсня с преговорите с транспортните работници - трябваше да се случат още преди протестите. Терзиев е знаел месец и половина преди те да започнат, че има такива ще има. Въпреки това не сяда на масата с работниците, за да води преговори. Синдикатите направиха отстъпка. Събота и неделя кметът си почиваше, загубихме време. Обидно е протестиращите да бъдат наричани мафия. Може да се постигне решение чрез бонус системата", заяви Хекимян.

Терзиев за протестиращите: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за зaложници цял един град

Четири дни без наземен градски транспорт прекара столицата през изминаващата седмица - от сряда до петък. Гражданското недоволство на шофьорите продължава, нямаше и сигнали за евентуални нови преговори с общината през почивните дни. Метрото на столицата продължава да работи нормално.

Очаква се синдикатите и кметът Васил Терзиев да се срещнат в понеделник. От КНСБ категорично заявиха, че няма да отстъпят от исканията си повече, защото вече са направили отстъпка - а именно от 400 на 300 лева, които искат допълнително над заплатите на работещите в градския транспорт.

От своя страна Бонка Василева от ДСБ обясни, че Столична община е принципал на транспортните дружества.

"Ние, като общински съветници, също се явяваме принципали. Правят се внушения, че не е имало преговори. ПП няма мнозинство в Общинския съвет, други взимат решенията. Новите директори и бордовете на столичните транспортни дружества бяха определени "на тъмно". Поставени бяха хора, които никой не познава, и нямат бизнес предложения с перспектива. Сега сме изправени пред незаконна блокада на изходите на депата на градския транспорт, но това не е стачка или протест. Терзиев направи поносими и реалистични предложения, съобразени с парите, с които общината може да оперира. От другата страна обаче отказват. Държавата трябва да помогне - нужни са около 20 млн. лева. Синдикатите са политически обвързани. Сега е удачният момент да се направи реформа в столичните транспортни дружества", коментира Василева.

В понеделник ще заседават извънредно транспортната, икономическата и финансовата комисии в СОС, за да обсъдят възможните решения на блокадата. Междувременно МОН сформира щаб заради проблемите с транспорта и предстоящите матури​, за да осигури пътуването на учениците за важните изпити.