Депутатът от „Възраждане“ адв. Петър Петров и секретарят на софийското седалище на партията Деян Николов са регистрирали търговската марка „Костя Копейкин“ в Патентното ведомство. Това беше съобщено от адвокат Диана Попова от Софийската адвокатска колегия във Фейсбук и потвърдено от проверка на Mediapool във ведомството.
„Костя Копейкин“ е обиден прякор, с който е наричан лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов от неговите критици и идва от обвиненията към него, че служи на руските интереси, за което получава руски стотинки – копейки.
Остава отворен въпросът защо Петров и Николов са регистрирали търговската марка. Адв. Попова казва, че това им действие не им дава абсолютни права върху елемента и не позволява да съдят всеки, който ползва „Костя Копейкин“.
"Търговската марка осигурява закрила на търговеца, гарантираща, че трето лице няма право да използва този елемент в търговската си дейност, предлагайки стоки и услуги, сходни на заявените от маркопритежателя", казва тя.
Регистрирането на марката не забранява тя да се използва в печатни издания или в медиите.
„Ако не притежавате онлайн медия, която се казва "Костя Копейкин", или ако не сте кръстили така рекламната си агенция, или не продавате телекомуникационни услуги под тази марка, не нарушавате правата на заявителя Деян Николов", каза адв. Диана Попова.
„Възраждане“ е проруска популистка партия и се определя като патриотична. Според лидера ѝ Костадинов сближаването с Русия е важно за икономическото развитие на страната.
Партията иска и предоговаряне на членството на България в ЕС, което е невъзможно, защото условията за всички държави са еднакви. „Възраждане“ казва още и че ще организира референдуми за напускане на ЕС и НАТО, но това е незаконно към момента. Партията е и против въвеждането на еврото.
Формацията влезе за първи път в парламента през ноември 2021-а. Партията се определя като патриотична формация. Тезите на лидера ѝ Костадин Костадинов често са противоречиви и неверни