Хората (б.р. пътните фирми) са свършили някаква работа, която държавата им е възложила и е естествено да си искат парите. Друга е темата как редовното правителство реши да се разплаща с тези фирми. Изключително странни решения да минава плащането на фирмите през решения на Народното събрание, което не разбирам каква функция имаше.
Това заяви в ефира на bTV бившият директор на ДНСК Влади Калинов.
„Не знам как служебен кабинет ще може да се справи, едва ли ще може да плаща такива големи суми, защото това е функция на редовен кабинет. Според мен служебното правителството ще се погрижи само за зимното почистване, което са му и възможностите в момента“, добави той.
Калинов обясни, че строителството на четвърти и пети лот от АМ „Хемус“ е започнало без издадени строителни книжа.
Демерджиев: Ще има развитие по темата "Хемус"
„Най-учудващото за тези седем месеца, в които имаше редовно правителство никакви стъпки не бяха направени да се реши проблема с незаконното строителство. Това означава, че там са изсипани огромни държавни пари, които по смисъла на действащия закон би следвало да бъдат дадени още много пари, за да бъде ликвидирано това, което е направено и след това да се дадат още пари, за да се започне да се строи“, каза още бившият директор на ДНСК.
Според него това е уникална ситуация и затова трябва да се действа много особено.
„Заради забавени плащания строителството е спряло навсякъде. Парите, които са раздадени до 2021 г., са раздадени като аванси по започването на магистралата, а за да я има, тя трябва да бъде финансирана на 100%“, каза Калинов.
По думите му през цялото време на започването и изграждането на сградата „Златен век“ в София до момента е бил протектиран на 100% и от общината, и от държавата.
Протест на АМ "Хемус" бе прекратен заради родилка и пътуващ за операция мъж