Комуникационната компания ItalyComunica предлага на клиентите си "истинския въздух на живописното езеро Комо", продавайки го на цена от 9,90 евро (11 долара) на кутия. Така туристите имат възможност, освен снимки, сувенири и впечатления, да донесат у дома и един много необичаен „трофей“.
Всяка кутия съдържа 400 милилитра „100% истински въздух“, събран от езерото Комо. Това място, което стана много популярно през последните години, се позиционира и като убежище за знаменитости, тъй като е дом на вилата на Джордж и Амал Клуни, както и място за снимки на холивудски филми (Казино Роял и Къщата на Гучи), съобщава CNN.
Според туристическата служба на Ломбардия повече от 5,6 милиона души от цял свят са посетили езерото Комо миналата година.
Автор на идеята за продажба на въздух е маркетинговият специалист Давиде Абигнейл. Той първо създаде сайт за електронна търговия, продаващ плакати на езерото Комо, след като видя тонове плакати на Сан Франциско и Лос Анджелис по време на медения си месец през 2022 г., а след това премина към „консервиран въздух“.
Според Давиде той е създал оригинален, забавен и дори провокативен сувенир, който лесно може да се транспортира в куфар.
„Това не е продукт, това е осезаем спомен, който носите в сърцето си“, каза Абагнейл и добави, че след като туристите се върнат у дома и отворят кутията, те могат да я използват отново като сувенирна поставка за химикалки.
На свой ред кметът на Комо Алесандро Рапинезе не е много ентусиазиран от идеята за продажба на въздух. Според него е по-добре туристите да си купуват копринени шалове, с които този край е много известен. В същото време той няма да се намеси в бизнес идеята на Abignale.
„Това е нова идея, но не за всеки. Но като кмет на един от най-красивите градове в Италия, ако някой иска да вземе част от въздуха си у дома, това е добре, стига да вземе и прекрасни спомени от това място", каза той.
Абагнейл не е първият, който решава да търгува с въздух. В Неапол, например, местният въздух се продава от много години, а през 2020 г. една британска компания започна да продава бутилки „истински“ въздух от Англия, Шотландия, Уелс и Северна Ирландия, за да предостави на жителите на Обединеното кралство в чужбина вкус на дома.