Връщането на пари за билети, отменени поради блокирането на коронавирус, може да се окаже невъзможно.

 Такъв е случаят с Асмик от Ванкувър, Канада, който имаше билети да лети до Москва със съпруга си и двете си деца.

„Платихме около 2600 евро и това е абсолютно разочароващо и пагубно, защото наистина не е лесно да спестим тази сума за трансатлантически пътувания и наистина се чувстваме много разочаровани от факта, че компанията не спазва законодателството по отношение на парични възстановявания за отменени полети “, каза тя.

 Законът на ЕС ясно гласи, че в случай на отмяна на полет пътниците имат право на възстановяване на разходите за билета в рамките на седем дни.

 Но според съобщенията много авиокомпании не го спазват и предлагат ваучери, като цитират коронавирус като безпрецедентно събитие.

"Позицията на ЕС е доста ясна. Мисля, че те са от дясната страна на това", казва Ноеми Гомбас, пътник, който се бори да си върне парите от Уусикаупунки, Финландия.

 "Видях в интервюта комисаря на [ЕС] за транспорта, който казваше всички правилни неща. Проблемът е в прилагането и проблемът е нидерландското правителство, а именно националният орган за правоприлагане, който позволи на KLM да се отърве от това. Надявам се, че ЕС ще се засили и ще има последствия ".

 Европейската комисия настоява правителствата на ЕС да наложат закона.

"Не предприемам действия директно с авиокомпанията", казва Адина Валеан, европейски комисар по транспорта.

 Тя казва, че има правителства, които искат комисията да промени закона, което не е вариант за Валеан.

„Мисля, че те трябва да влагат енергията си и да мислят да направят ваучерите по-привлекателни, ако искат да използват главно този инструмент, но позволяват на пътниците да упражнят правото си на възстановяване“, обяснява тя.

  Европейските министри на транспорта трябва да се срещнат в сряда, за да се справят с бурния въпрос.

 "Очаквам тази тема да бъде много на дневен ред", каза Валеан.