Италианският свещеник Алберто Раваняни, който използва популярността си в социалните мрежи, за да насърчава хората да приемат католическата вяра, се озова в центъра на скандал. Последователите му го критикуваха за реклама на спортни добавки.
 
Алберто Раваняни, 32-годишен свещеник от Милано, Италия, стана известен през 2020 г. благодарение на видеоклип в YouTube за борбата си да се свърже с енориашите по време на пандемията. Неговият новаторски подход му е спечелил над 272 000 последователи в Instagram.

Раваняни наскоро публикува промоционално видео, в което описва ежедневието си, отделяйки време за молитва, упражнения и семейство. Във видеото той изненадващо започва да рекламира хранителни добавки. „Молитвата не е достатъчна“, заявява свещеникът във видеото, твърдейки, че добавките му помагат да поддържа енергията си.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Don Alberto Ravagnani (@donalberto_rava)

Неговите „светски“ дейности предизвикаха възмущение сред част от публиката му. Някои абонати го обвиниха, че „преминава границата“ между духовните и търговските дейности.

„Свещеникът трябва да прави нещо друго. Простете ми, но това е само моето мнение... Нека Господ ви помогне да видите разликата“, написа един последовател. „Свещеник, който прекарва повече време в промотиране на собствения си имидж, отколкото в грижа за душите, по същество вече не е свещеник. Не става въпрос за използване на социалните медии за евангелизация... Някой, който е щастлив да бъде свещеник, не се излага на показ като стока“, добави друг.

Алберто Раваняни оправда усилията си, твърдейки, че приходите от реклама отиват за нуждите на енорията, пише Focus. Той ги сравни с други методи за набиране на средства: „Опитайте да попитате пастора си как набира пари за енорията. Фестивали, панаири, партньорства с местен бизнес и т.н. Аз правя същото тук, но онлайн.“

Когато го попитали дали просто иска дарения, Раваняни отговорил: „Мога да опитам, но представете си, ако поискам дарения за закупуване на камери и създаване на подкаст? Как мислите, че повечето хора биха реагирали? Не мислите ли, че може да ме пребият, когато вместо това трябва да давам парите на бедните и болните?“

Съобщава се, че епархийският епископ е отправил предупреждение към отца, наричайки рекламните му интеграции „неподходящи“ и му забранил да осъществява подобни инициативи без разрешение.