Строителите, възстановяващи част от Националната галерия в Лондон, откриха писмо, скрито във „фалшива колона“, написано преди повече от 30 години от лорд Джон Сейнсбъри. Удивителното откритие е направено, когато работниците демонтирали колоната и се натъкнали на съобщение от 1990 г., в което магнатът странно предвидил разрушаването и дори благодарил на строителите за това.

Лорд Сейнсбъри, бившият ръководител на империята на супермаркетите, написа зловещо далновидна бележка след спор за дизайна на крило на галерията на Сейнсбъри, финансирано изцяло от семейството му, пише Mirror. Той беше изправен пред противоречивия избор на архитект Робърт Вентури да включи две фалшиви колони във вестибюла.

По време на ремонта Националната галерия реши да разчисти пространството, като премахне декоративните колони, което би зарадвало лорд Сейнсбъри, който почина през 2022 г. на 94-годишна възраст. Въпреки това от гроба той каза, че е "абсолютно доволен" от решението.

Подписът на лорд Сейнсбъри, датиран от юли 1990 г., гордо се появява в долната част на писмото върху бланката, което започва: „До тези, които намерят тази бележка“.

Цял екран

Установено е, че бившият шеф на Sainsbury е критикувал архитектурата на крилото на Националната галерия само година преди да бъде открито от кралица Елизабет II през 1991 г. Той скрил писмото в сградата, като го поставил в пластмасов плик в това, което нарече „ненужни“ колони, изразявайки надеждата си, че бъдещите поколения ще ги премахнат.

Писмото гласи: „Ако сте намерили тази бележка, трябва да сте заети с разрушаването на една от фалшивите колони, монтирани във фоайето на Sainsbury Wing на Националната галерия. Вярвам, че фалшивите колони са грешка на архитекта и ние ще живеем, за да съжаляваме, че са приели този детайл от неговия проект. Нека се знае, че един от дарителите на тази сграда е абсолютно доволен, че вашето поколение е решило да изостави ненужните колони.

Бившият директор на Националната галерия, по време на чиято работа е построено крилото, коментира след откриването на това писмо, че въпреки недостатъците на проекта, неговият автор е имал последователна идея за органична връзка между вестибюла, стълбището и главни галерии и в крайна сметка „на архитекта беше позволено да бъде архитект“.