Пропагандата едно от трите лица на войната между Украйна и Русия , която може да се определи, като икономическа, физическа и пропагандна. Освен своите лидери начело, пропагандната война има и други, различни форми. В Одеса например плакатната мотивация на населението е видна на всеки метър. Най-разпространена е една цинична фраза. Тя е отговор на украински граничар към руски кораб, предлагащ мир, а не да обстрелва Змийския остров на 24 февруари.

„Аз съм човек от друго време и имам друго възпитание и го възприемем отрицателно”, каза Димитрий Терзи, председател на българското дружество в Украйна.

 Но младите хора в Украйна използват тази фраза за мотивация, а граничарят, който я е произнесъл, е издигнат до ниво - герой. Сред най-рапространените агитации обаче е поздравът на националиста Степан Бандера преди повече от 80 години.

 „Слава Украине”  е стар лозунг, който навлезе широко в нашето общество и всички приветстват”, каза още Терзи.

Далече от бойните действия, в България, мненията по темата са разнопосочни. Според медийния експерт Георги Лозанов пропаганда води само Русия.

„Пропагандата трябва да обърне така нещата, че да излезе, че хората предпочитат и защитават един авторитарен режим, който ги обрича на несвобода”, заяви той.

Пропагандата е и от двете страни на конфликта, според журналиста Явор Дачков. Концертът на стадион Лужники в Москва бил пример.

„Путин се ползва с подкрепата на своето население и е част от пропагандната война. От другата страна имаме Зеленски - професионален актьор, който води тази война само интернет”, обясни той пред "Нова".

Въпреки, че виждат пропагандата на всеки ъгъл по улиците на украинските градове, то местните са категорични за крайния резултат от нея.

„Тази война предизвика едно голямо циментиране и обединение на украинското общество. Независимо от националността”, смята Димитрий Терзи.

„Лошото на пропагандата е, че размива истината за трагедията и на двете страни”, каза още Дачков.