В Балтийско море бяха регистрирани повреди на няколко подводни телекомуникационни кабела, свързващи Германия с Финландия, както и Литва с Швеция.
Журналисти от германското издание Bild предположиха, че в инцидента може да е замесен руснак, който е капитан на китайския товарен кораб Yi Peng 3.
Според Financial Times корабът е пътувал от пристанището Уст-Луга в руското Приморие до Порт Саид в Египет и е минавал близо до кабелните зони, когато са били повредени.
Шведските власти започнаха разследване. Възможната роля на Yi Peng 3 в инцидента се проверява.
Финландия също започна криминално разследване за разкъсването на единствения кабел C-Lion1, свързващ страната с Германия. От Централната криминална полиция уточниха, че случаят се разглежда като умишлено причиняване на щети и смущения в комуникациите при отегчаващи вината обстоятелства.
Германският министър на отбраната Борис Писториус нарече инцидента саботаж, подчертавайки, че е малко вероятно случайно увреждане на кабелите.
Президентът на Литва Гитанас Науседа обаче каза, че в момента е трудно да се говори недвусмислено за причините за инцидентите, тъй като версиите за саботаж и техническа неизправност изискват допълнителни доказателства.
Регистрирани са прекъсвания по различни линии: между Финландия и Германия на 18 ноември и между Литва и Швеция на 19 ноември.
Ръководителят на литовската компания Telia Андрюс Семескевичюс отбеляза, че един от кабелите преди това е имал технически проблеми, но няма преки признаци за саботаж. Това развитие предизвиква безпокойство в светлината на неотдавнашните инциденти, включващи други подводни кабели в Европа. Очаква се ремонтът на повредените линии да отнеме от 5 до 15 дни.