Говорителката на Белия дом Карълайн Левит разкритикува остро решението на Amazon да показва разходите за мита, въведени от Тръмп, в продуктовите си списъци, наричайки го „враждебно и политическо” действие.

Коментарите ѝ последваха въпрос на журналист дали показването на въздействието на митата доказва, че американските потребители, а не Китай, са тези, които в крайна сметка плащат цената на провежданата от американската администрация търговска политика.

Левит каза, че току-що е разговаряла с президента Доналд Тръмп за съобщението на Amazon и го е свързала с това, което тя определи като връзки на компанията с китайски организации, цитирайки информация на агенция „Ройтерс”, в която се споменава сътрудничеството на Amazon с китайски пропаганден канал.

Тя също така постави под въпрос защо компанията не е предприела подобни стъпки при администрацията на Джо Байдън, въпреки високите нива на инфлация. Левит отказа да коментира връзката на президента с основателя на Amazon Джеф Безос, като подчерта, че администрацията разглежда хода като политически мотивиран.