Пенсионер от Калифорния е бил заблуден с 25 000 долара от измамници, които използват глас на изкуствен интелект, имитиращ сина му, за да го накарат да повярва, че любимият му е участвал в „ужасен инцидент“ и се нуждае от пари, за да бъде освободен от затвора.

Мъжът, идентифициран само като Антъни, казва, че е получил обаждане от човек, който според него е синът му, че е блъснал бременна жена, докато е шофирал, и тя е „откарана в интензивното отделение“, пише ABC 7.

„Това беше неговият глас. Беше абсолютно неговият глас“, казва той пред медията. „Нямаше никакво съмнение в това.“

Антъни разказва, че след кратък разговор измамникът, който използвал гласа на сина му, генериран от изкуствен интелект, затворил, но минути по-късно получил второ обаждане от мъж, който се представил за адвоката на сина му - Майкъл Робъртс.

„Той каза: „Трябва да дадеш 9200 долара възможно най-бързо, ако искаш синът ти да излезе от затвора. В противен случай той ще остане в затвора 45 дни“, разказва Антъни.

Подозрителен към обаждането на адвоката, Антъни казва, че се е опитал да се обади на сина си, за да провери дали има нужда от пари за гаранция, но обаждането му е било изпратено на гласова поща.

След това разтревоженият баща отишъл в банката си и казал на касиера, че се нуждае от голяма сума пари за инсталиране на соларни панели - за да не повдига нежелани въпроси за ситуацията.

След като се прибрал у дома, Антъни накарал дъщеря си отново да се обади на адвоката, който им казал, че скоро ще дойде Uber, за да вземе парите за гаранцията.

 

Камерите за наблюдение пред дома му показват как дъщеря му проверява регистрационния номер на Uber и подава парите на шофьора.

Измамниците обаче не са приключили.

Минути след като шофьорът си тръгва, Антъни получава още едно телефонно обаждане, този път от мъж на име Марк Коен, който се представя за друг адвокат по делото на сина му и му казва, че бременната жена е починала, а гаранцията на сина му е увеличена.

„Гаранцията е вдигната. Марк Коен каза, че трябва да се плати още от 15 800 до 25 000 долара“, разказва Антъни.

Опасявайки се, че синът му отчаяно се нуждае от парите, за да бъде освободен от затвора, загриженият баща се връща в банката и повтаря целия процес.

Пенсионерът сподели, че цялата ситуация се е развила толкова „бързо“, че той не е имал време да се запита дали не е бил измамен.

„Изглеждам като глупак. Чувствам се като глупак, но не ми пука“, каза Антъни и обясни, че е споделил историята си, за да помогне на другите да се запознаят с този проблем.

Детективът от полицейското управление на Лос Анджелис Челси Сейгър заяви пред ABC 7, че през последните години измамниците са станали „по-умели и изтънчени“.

„Те използват социалните медии и технологиите, за да създадат тези много правдоподобни и убедителни истории, и хората наистина вярват, че говорят с внук или държавен служител“, казва Сагер.

Макар че телефонните измами не са нещо ново, технологичният напредък - по-специално в областта на изкуствения интелект и блокирането на номера - отвори ново поле за измамниците, които се молят на нищо неподозиращите жертви, за да откраднат трудно спечелените им пари.

„Обаждат се и когато отговорите, а това е измамник, настъпва тишина“, обяснява Сейгър.

„Те искат да кажете „здравей“ или „има ли някой?“. Всичко, от което се нуждаят, са три секунди от гласа ви, за да го въведат в изкуствения интелект и да го клонират“.

Детективът каза също, че измамниците разглеждат „видеопостове“ в социалните медии като начин да уловят гласове и да ги клонират, за да ги използват за измама на други хора.

Сейгър заяви пред изданието, че отделът разследва какво се е случило с Антъни и проверява шофьорите, които са взели парите.

Тя обаче разкри, че шофьорите на Uber или Lyft обикновено не участват в измамата и просто са наети да изпълнят задачата - напълно несъзнателно, че дори са част от измамата.

Сейгър каза никога да не изпращате пари на човек, когото не познавате.