Сензационната история с потъналата суперяхта Bayesian край бреговете на Сицилия шокира целия свят. Сред загиналите са 59-годишният технологичен милиардер Майк Линч и 18-годишната му дъщеря Хана. Вече е извършена аутопсия на телата на две жертви на трагедията, която хвърли светлина върху причината за смъртта им.

Първата аутопсия е извършена на адвоката Крис Морвило и съпругата му Неда, казаха източници, близки до разследването. Процедурата потвърди, че причината за смъртта им е удавяне. Други наранявания не са открити.

Аутопсиите на останалите жертви на трагедията със суперяхтата ще продължат до края на седмицата заедно с процеса.

Откриха тялото на 18-годишната Хана Линч от потъналата яхта край Сицилия

Трима членове на екипажа, включително капитан Джеймс Кътфийлд, в момента се разследват в Италия за непредумишлено убийство на няколко души поради небрежност, довело до корабокрушението.

Кътфийлд е упражнил правото си на мълчание по време на разпита във вторник, според неговите адвокати. Обяснението за тази тактика беше, че капитанът бил уморен и юридическият му екип се нуждаел от повече време, за да изгради защитна позиция.

Откриха тялото на милиардера Майк Линч от потъналата край Сицилия яхта

Според коментари на италианската информационна агенция Ansa, 22-годишният Матю Грифитс, който е бил дежурен на яхтата в нощта на трагедията, е казал на следователите, че членовете на екипажа са направили всичко възможно, за да спасят хората на борда на байесовия кораб.

"Когато вятърът беше регистриран със скорост 37 километра в час, Грифитс събуди капитана, който даде команда да събудят всички останали. Но корабът започна да се накланя много бързо и всички бяха хвърлени във водата. След това членовете на екипа успяха да се изкачат обратно и да се опитат да спасят останалите", сподели той.

Прокурорът Рафаеле Камарано каза миналата седмица, че корабът вероятно е бил ударен от "порив надолу".

Откриха телата на двама от ударената от торнадо яхта край Сицилия

Потъването обаче озадачи експертите от ВМС. Те твърдят, че такъв кораб е трябвало да издържи на бурята и в никакъв случай не е трябвало да потъне толкова бързо.

Прокурорите също разследват дали човешка грешка може да е допринесла за катастрофата. Има версия, че трагедията е можела да бъде избегната, ако прозорците и люковете са били затворени.

Според тази версия основната вина е на главния инженер на байесовската яхта Тим Паркър Итън. Той каза на прокурорите, че е следвал правилните процедури, за да гарантира, че яхтата е водонепроницаема. Итън настоя, че всички врати и други отвори на кораба са затворени. Единственото нещо, което било наистина отворено, бил люкът към машинното отделение. Итън смята, че това само по себе си не би могло да причини катастрофа от такъв мащаб.

Ръководейки разследването, главният прокурор Амброджо Картосио каза, че неговият екип ще разгледа всички възможни елементи на отговорност, включително капитана, екипажа, лицата, отговорни за надзора и дори производителя на яхтата.