Властите в Дамаск предупредиха, че в момента преразпределят запасите от гориво в страната, за да бъде избегнат недостиг заради блокадата на Суетския канал.

Сирия, която воюва от 2011 година и изправена пред сериозна икономическа криза, обяви в средата на март поскъпване на бензина с над 50 на сто на фона на голям дефицит на гориво, който вече принуди властите да контролират количествата.

Спирането на корабоплаването по Суецкия канал "оказа влияние върху вноса на петрол в Сирия и забави пристигането на кораб, превозващ петрол и петролни продукти", съобщи сирийското министерство на петрола и минералните ресурси.

Междувременно Египет губи между 12 и 14 милиона долара дневно от блокирането на канала. В момента 321 кораба чакат да преминат, каза още Рабие. Около 12% от световната търговия преминава през 193-километровия Суецки канал, свързващ Средиземно с Червено море и най-краткия път между Азия и Европа, предава Дир.бг. Алтернативен маршрут край нос Добра надежда и южните брегове на Африка, но пътят оттам е с две седмици по-дълъг, отколкото през Суецкия канал. Блокадата предизвика 3% ръст в цените на петрола.

Юкито Хигаки, президент на японската компания "Шоей Кисен", чийто кораб е "Евър гивън", изрази надеждата си трафикът през канала да бъде възстановен тази вечер. Съветник на египетския президент прогнозира, че това може да стане до два-три дни. Експерти твърдят обаче, че преместването на кораба може да отнеме седмици.

В същото време, след пет дни заседналият в Суецкия канал гигантски контейнеровоз "Евър Гивън" помръдна. По време на прилива и с помощта на 14 влекача кърмата и носът на огромния плавателен съд, забит в пясъка, са се раздвижили. Има надежди, че ще се избегне разтоварването на контейнерите.