Бизнесменът Наджиб Хан е основател и генерален директор на компанията Interlogic Outsourcing Inc от щата Индиана, САЩ. Тя се занимава с набиране на персонал за фирми и други кадрови услуги.

През 2019 година компанията на Хан и самия той бяха обвинение в незаконни финансови операции и присвояване на десетки милиони долари и хиляди него клиенти.

И тъй като бизнесменът нямаше как да се разплати с кредиторите си, колекцията му от автомобили беше продаден на търг.

Наддаването за колите на Хан - общо 240 на брой, беше проведено от "Сотбис", като всички коли бяха продадени, а получената сума надхвърли 44,4 млн. долара.

Ето и 10-те най-скъпи коли от колекцията на измамника.


Цената на 8 от автомобилите надхвърли 1 милион долара, а голямата звезда на аукциона е Ferrari 225 S Berlinetta (1952 година) от Vignale, продадено за 2,81 млн. долара. От модела са произведени само 21 бройки, като конкретно тази през 1952 година завършва на второ място в

Ferrari 225 S Berlinetta - 2,81 млн. долара
Цената на 8 от автомобилите надхвърли 1 милион долара, а голямата звезда на аукциона е Ferrari 225 S Berlinetta (1952 година) от Vignale, продадено за 2,81 млн. долара. От модела са произведени само 21 бройки, като конкретно тази през 1952 година завършва на второ място в "24 часа на Казабланка", на четвърто в Гран при на Монако и на десето в ралито Mille Miglia.

Друг много рядък автомобил е този Cooper-Jaguar T38 Mk II от 1955 година, като са произведени само три такива коли. Тази е спечелила 6 състезания на

Cooper-Jaguar T38 Mk II - 1,76 млн. долара
Друг много рядък автомобил е този Cooper-Jaguar T38 Mk II от 1955 година, като са произведени само три такива коли. Тази е спечелила 6 състезания на "Гудууд" и "Силвърстоун" през 1956 и 1957 година. Колата е възстановена с участието на бившия главен инженер на тима на Williams във Формула 1 - Патрик Хед.

Втората като получена сума кола е един от общо 15 произведени Fiat 8V Supersonic от 1953 година. Някога автомобилът е принадлежал на бившия главен дизайнер на General Motors - Хенри Лъв.

Fiat 8V Supersonic - 2,04 млн. долара
Втората като получена сума кола е един от общо 15 произведени Fiat 8V Supersonic от 1953 година. Някога автомобилът е принадлежал на бившия главен дизайнер на General Motors - Хенри Лъв.


Още два редки и скъпи автомобила на Fiat бяха продадени на търга, като те са еднакви - Fiat 8V Coupe (1954 година) от Vignale. За по-скъпия бяха платени 907 000 долара, а за втория - 775 000 долара.

Fiat 8V Coupe Vignale - 907 000 долара
Още два редки и скъпи автомобила на Fiat бяха продадени на търга, като те са еднакви - Fiat 8V Coupe (1954 година) от Vignale. За по-скъпия бяха платени 907 000 долара, а за втория - 775 000 долара.


Този Jaguar XKSS от 1957 година се счита за първия от общо 9 автомобила от този модел, които са произведени. Това обяснява и защо за него бяха платени близо 2 млн. долара.

Jaguar XKSS - 1,985 млн. долара
Този Jaguar XKSS от 1957 година се счита за първия от общо 9 автомобила от този модел, които са произведени. Това обяснява и защо за него бяха платени близо 2 млн. долара.


Явно британската марка е сред любимите на измамника, тъй като той притежава още един великолепен автомобил от нея. От този модел са произведени само 7 бройки, като това е една от тях.

Jaguar E-Type Lightweigh - 1,710 млн. долара
Явно британската марка е сред любимите на измамника, тъй като той притежава още един великолепен автомобил от нея. От този модел са произведени само 7 бройки, като това е една от тях.

Още един забележителен модел на британската марка намери нов собственик по време на търга. Този D-Type от 1955 година е боядисан в култовия цвят Scottish Racing Blue на отбора Ecurie Ecosse. Общо да произведени 25 бройки от модела, като този е от най-скъпите, продавани някога.

Jaguar D-Type - 1,325 млн. долара
Още един забележителен модел на британската марка намери нов собственик по време на търга. Този D-Type от 1955 година е боядисан в култовия цвят Scottish Racing Blue на отбора Ecurie Ecosse. Общо да произведени 25 бройки от модела, като този е от най-скъпите, продавани някога.

Сред забележителните слотове попадна и Mercedes-Benz 300 SL Gullwing от 1955 година, който някога е бил собственост на италианския автомобилен състезател Умберто Мальоли.

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing - 1,495 млн. долара
Сред забележителните слотове попадна и Mercedes-Benz 300 SL Gullwing от 1955 година, който някога е бил собственост на италианския автомобилен състезател Умберто Мальоли.

Още една спортна кола, който беше продадена за повече от милион долара, е това Lamborghini Miura P400 S (1969 година) в чиято разработка е участвало знаменитото ателие Bertone.

Lamborghini Miura P400 S - 1,160 млн. долара
Още една спортна кола, който беше продадена за повече от милион долара, е това Lamborghini Miura P400 S (1969 година) в чиято разработка е участвало знаменитото ателие Bertone.

Ако някой смята, че коли на Toyota не могат да се продадат за много пари, сериозно бърка. Тази Toyota 2000GT от 1967 година е една от общо 62 машини с ляв волан, реализирани на пазара в САЩ. Повече от 30 години тя е била собственост на знаменития американски пилот Ото Линдън.

Toyota 2000GT - 912 000 долара
Ако някой смята, че коли на Toyota не могат да се продадат за много пари, сериозно бърка. Тази Toyota 2000GT от 1967 година е една от общо 62 машини с ляв волан, реализирани на пазара в САЩ. Повече от 30 години тя е била собственост на знаменития американски пилот Ото Линдън.

Снимки: RM Sotheby's