Дисни отхвърли твърдения, че е използвал пропалестинска символика в скорошна коледна реклама, след като потребители на социалните мрежи посочиха кратък кадър на малък стикер с диня върху лаптопа на жена в клипа.

Стикерът се появява за по-малко от две секунди в 90-секундната реклама за стрийминг платформата Disney+, която беше пусната преди три седмици, когато международният медиен гигант започна своята празнична кампания.

Динята се използва като пропалестински символ от десетилетия, тъй като цветовете ѝ - червено, черно, бяло и зелено - съответстват на цветовете на палестинското знаме. Тя се превърна в международно признат символ на палестинската кауза, откакто войната между Израел и Хамас започна след атаките на 7 октомври 2023 г.

След излъчването на рекламата, потребителите на социалните мрежи се хвърлиха върху кратката поява на стикера с динята, твърдейки, че Дисни го е включил като подсъзнателно пропалестинско послание, насочено към семейна аудитория.

Спорната реклама предизвика статия в британския вестник „Телеграф“, озаглавена „Тайното пропалестинско послание в коледната реклама на Дисни“, в която се цитира консервативният британски депутат Ричард Холдън, който казва, че Дисни има „сериозни въпроси, на които да отговори“ заради излъчването на клипа.

„Или са се объркали сериозно с контрола на качеството, или дневният ред на „проблемните“ е толкова дълбоко вкоренен, че дори не забелязват кога разпространяват антиеврейска пропаганда“, каза Холдън пред изданието.

Дисни отрече използването на стикера с динята да е било по някакъв начин пропалестинско послание, заявявайки: „Стикерът, показан в рекламата, е избран на случаен принцип и не е политическо изявление.“