Полет на нискотарифна авиокомпания Jetstar от индонезийския остров Бали до Мелбърн, Австралия, беше принуден да се върне на летището след инцидент с пътничка, която се опита да отвори една от вратите на самолета, докато летеше над Индийския океан.
Според авиокомпанията инцидентът е станал малко след излитането.
„Нашият самолет беше принуден да се върне в Денпасар, защото агресивна пътничка се опита да отвори вратата и обиди стюардесите“, съобщиха от нискотарифната авиокомпания. Местните власти в Бали веднага евакуираха пътничката от самолета след завръщането му.
Според видеото, разпространено в социалните мрежи, жената е била в опашната част на самолета и е успяла да вдигне дръжката на вратата. След което капитанът информира пътниците за ситуацията.
Данни от уебсайт за проследяване на полети потвърждават, че самолетът се е обърнал над Индийския океан около час след излитане, пише МК. Авиокомпанията не уточнява точния брой на пътниците и членовете на екипажа на борда по време на инцидента.
Индийският превозвач подчерта, че безопасността на пътниците и персонала се счита за приоритет. В официално изявление те благодариха на всички на борда за реакцията им към ситуацията.
„Няма да толерираме този тип неприемливо поведение на нашите полети“, добави авиокомпанията.
В днешно време подобни ситуации се случват все по-често. През последните месеци се съобщава за различни инциденти, включително опити за отваряне на аварийни изходи, агресивно поведение към персонала и дори физическо насилие срещу стюардеси. Авиокомпаниите и авиационните власти започнаха да въвеждат по-строги мерки срещу подобни дейности.