Компанията, собственик на изгорелия ферибот "Euroferry Olympia" разпространи официално съобщение по повод писмо на Синдиката на професионалните шофьори на камиони в Гърция за лошите условия за пътуване на кораба, който се запали в нощта на 18 февруари 2022 г.
"Подобно на другите кораби на Grimaldi Group, Euroferry Olympia се подлага на редовно почистване и дезинфекция както на каютите, така и на общите части, като работата по поддръжката е обичайна практика. Доброто състояние на кораба беше потвърдено на 16 февруари 2022 г. в Игуменица, където Euroferry Olympia беше инспектиран и контролиран от гръцките пристанищни власти (включително системите за откриване на дим и пожарогасене).
Съгласно международните разпоредби (SOLAS и др.), на пътниците е строго забранен достъпът до гаражните палуби, докато корабът плава. Това правило за безопасност се спазва стриктно от корабите на Grimaldi Group.
Освен това, за да се гарантира, че това правило се спазва от всички пътници на борда, по-специално шофьорите на камиони, евакуацията на товарното пространство се проверява преди заминаване и определените екипажи редовно патрулират в гаражните палуби по време на пътуването.
Ако шофьор на камион умишлено реши да се скрие в своя камион, това поведение е явно нарушение на международните разпоредби и правила на групата Грималди, което може да застраши неговата и безопасността на кораба.
По отношение на твърденията за прекомерни резервации на Euroferry Olympia в Игуменица през нощта на 18 февруари, това е поредното неточно твърдение, тъй като електронната система за резервации (за стоки и пътници) на Grimaldi group не позволява никакви резервации. В този случай на пътници, само 42% от пътническия капацитет е зает по време на пътуването на Euroferry Olympia на 18 февруари.
По отношение на настаняването на пътници, 77-те каюти (съответстващи на 308 легла) и 409-те наклонени седалки на кораба могат лесно и удобно да настанят 239 пътници (от които 159 водачи), които пътуват на кораба за едно пътуване 9 часа, а не 25 часа, както неправилно е посочено от Синдиката.
Важно е да се отбележи, че както при всички кораби на Grimaldi Group, на шофьорите на камиони са предоставени редица каюти, за да отговорят на техните нужди. В този случай всички 159 пътници на борда са имали кабина, както и още 26 пътника.
Твърденията, че Euroferry Olympia, който превозва опасни товари, не може да превозва пътници, отново са неточни твърдения, тъй като този кораб е пътнически / товарен кораб, сертифициран за превоз на пътници и товари, включително товара на IMO", се казва в официалното становище на корабособственика.
Както вече стана ясно пътник, смятан за изчезнал след избухването на пожара на италиански ферибот, е жив и днес бе евакуиран.
Извадиха оцелял от горящия ферибот край Корфу. Пътник е бил, литовец
Мъжът, който е литовски гражданин, е бил открит в задната част на кораба, след като влязъл в контакт със спасителите, казаха гръцките власти.
Припомняме ви, че корабът на италианската компания "Грималди", пътуваш от гръцкото пристанище Игуменица за град Бриндизи в Италия, се запали в петък на разсъмване.
При избухването на пожара на борда е имало общо 241 пътници и 51 души екипаж, сред които над 120 българи. Повечето от спасените 280 души бяха прехвърлени на близкия остров Корфу, а част от родните шофьори, чийто тирове бяха овъглени, късно снощи се прибраха у нас.
Спасените международни шофьори се върнаха у дома СНИМКИ+ВИДЕО
Издирването на други 11 души след пожара продължава. Сред изчезналите са 7 българи, чиято съдба все е неизвестна.
Днес се появи информация, че двама от издирваните българи са се качили на италиански хеликоптер и са спасени, но все още не се знае къде точно се намират, защото не са се обадили на близките си или на работодателя си.
Двама български шофьори спасени от горящия ферибот от хеликоптер
Зарко 18:28, 20.02.2022
Може и те сами да са си го запалили. И без това вървяха към фалиране. Но не са очаквали да спим в кабини те, защото каютите не стават и за кучета????
Галина Петрова 18:12, 20.02.2022
Да да никаква вентилация мухъл в банята и рядко сменяне на чаршафи и по 4 души в кабина особенно българите