Представете си да можете да стигнете от Лондон до Ню Йорк само за един час.

Тази привидно невъзможна мечта може един ден да стане реалност, след като предложение за изграждане на 3,000-километров трансатлантически тунел, свързващ двата града, отново се появи.

Предложението не е ново, но някога се е считало за невъзможно поради огромната дължина и разходите, необходими за изграждането му.

Последните постижения в технологиите, включително вакуумни тръби и пресуризирани превозни средства, предполагат, че това пътуване може в крайна сметка да стане реалност, макар и на огромна цена.

Оценките за разходите за изграждането на тунел, минаващ през Атлантическия океан, надхвърлят 15 трилиона паунда.

Ако идеите за този проект се реализират, това би означавало, че жителите на Лондон могат да се качат на влак до Ню Йорк и да прекосят океана само за един час.

Този проект би могъл да бъде по-екологичен и да намали тежкото замърсяване на въздуха, причинено от самолетния транспорт.

Влаковете биха пътували през вакуумни тунели, където, без съпротивление на въздуха, биха могли да достигат скорости до 3,000 мили в час.

Технологията е подобна на тази на влаковете, които швейцарски инженери са тествали и за които се твърди, че могат да променят бъдещето на транспорта.

През годините множество компании са опитвали – и неуспявали – да развият хиперлууп технологията.

Някои от предизвикателствата включват поддържането на вакуумната система, системите за задвижване на капсулите, мащабируемостта, безопасността и икономическата жизнеспособност, наред с други.

Сравнима структура с предложените подводни тунели за влакове, макар и много по-малко високотехнологична, е тунелът под Ламанша, който свързва Великобритания и Франция.

Въпреки че е с дължина 50 км, изграждането на тунела под Ламанша отне шест години.

Тунелът под Ламанша достига само 75 метра под повърхността, но предложеният трансатлантически тунел би могъл да бъде значително по-дълбок.

Подобни идеи за подводни тунели се появяват за пръв път още през 1800-те години.

През 1802 г. френският минен инженер Албер Матьо-Фавие предлага идея за тунел между Франция и Англия, осветяван с маслени лампи, като дори споменава изкуствен остров между двата канала, където да се сменят конете.

Превод: GlasNews.bg