Четирима служители в магазин се извиниха на колене пред дама, пазарувала в обекта, в който работели. Случаят е от Япония.

Китайка, посетила аутлет на Fendi в Япония, но изразила възмущението от грубостта на търговския персонал. Въпреки че някои хора критикуват жената, че е твърде груба, тя спечелила широка подкрепа в социалните медии на Китай.

Инцидентът излезе наяве след поредица от публикации на блогърката в социалната мрежа Xiaohongshu. Дамата е известна като Анни Дотоцау и твърди, че е моден специалист, получила образование в Колумбийския университет и Университета на Торонто.

Тя има 8200 последователи и в момента се живее в Ню Йорк.

Докато пътувала в Япония, тя посетила магазин Fendi в Токио, за да си купи вълнен шал. След като го пробвала, тя решила да го купи и поискала нов от складовете на магазина.

Въпреки това старши търговски представител се приближил до нея, внезапно свалил шала от раменете ѝ, без да поиска разрешение, и след това го подал на други свои клиенти, китайска двойка.

Жената изразява шока си в публикация в социалната мрежа. „Бях напълно зашеметена. Защо търговският представител би свалил шала от тялото ми без никакво обяснение?“, оплакала се тя.

Когато се опитала да подаде жалба, но процесът се усложнил и забавил. Причината била лошият английски на персонала.

По време на процеса на оплакване тя също се почувства игнорирана, особено когато станала свидетел как търговският представител завършил продажбата на въпросния шал на китайската двойка.

В крайна сметка управителят на магазина, чието фамилно име е Канеко, я насочил към втория етаж, където управителят, двама служители по продажбите и преводач коленичили в редица, за да се извинят.

Въпреки че жестът им изглеждал искрен, управителката се оправдала, че е дала шала на друг клиент, след като се е консултирала с член на персонала, който по думите ѝ помагал.

Също така мениджърът отбеляза, че няма камери за наблюдение, които да потвърдят инцидента. По-късно обаче жената развенча това твърдение, като потвърди с друг магазин на Fendi в Япония.

След това тя успя да подаде жалба в централата на Fendi и впоследствие получи официално извинение по имейл от ръководителя на магазина.

Инцидентът привлече голямо внимание след публикации в китайските медии.

В социалните мрежи някои потребители критикут блогърката, че е „прекалено груба“ и „прави от нищо нещо“.

От своя страна дамата твърди, че не е молила никой от персонала да коленичи и че поведението й в магазина е разумно и спокойно.

През 2023 г. китайските туристи са похарчили приблизително 286 милиарда йени (1,9 милиарда щатски долара) за пазаруване в Япония, според Statista.

Много китайци  смятат случая за важен, потенциално водещ до подобряване на отношението към китайските пътници в Япония.