Основателят на Canva Мелани Пъркинс споделя как упоритостта и ясната визия за бъдещето са й помогнали да преодолее отхвърлянето на инвеститорите и да изгради компания с многомилионна аудитория и оценка от десетки милиарди долари.
Австралийката Мелани Пъркинс, съосновател и главен изпълнителен директор на Canva, доказа, че постоянството е ключът към успеха. До 37-годишна възраст тя е изградила технологична империя на стойност над 50 милиарда долара, превръщайки проста идея в една от най-популярните платформи за графичен дизайн в света, пише Gulf News.
В началото на своето предприемаческо пътуване момичето се сблъсква със стотици откази от инвеститори, които не вярват в нейната концепция. Това обаче не я спира - напротив, тя използва всяко „не“ като стъпка към целта си. Нейната идея се ражда от желанието да се опростят сложни програми като Photoshop и InDesign и да се направи дизайнът достъпен за всеки.
„Бъдете готови за провал във всяко едно начинание“, отбеляза австралийката.
Пътят й към успеха започва с Fusion Books, онлайн услуга за училищен годишник, която стартира с бъдещия си съпруг Клиф Обрехт в хола на майка си. По-късно, благодарение на нестандартния си подход и помощта на кайтсърф общността, тя успява да привлече вниманието на инвеститори от Силиконовата долина. Тя съосновава Canva с дизайнера Камерън Адамс и консултанта Ларс Расмусен (съосновател на Google Maps), който привлича 150 000 потребители през първата си година.
Днес Canva има 180 милиона потребители по целия свят, включително 16 милиона платени абонати, а Пъркинс е една от най-богатите жени на планетата с нетно състояние от 5,8 милиарда долара. Тя и съпругът й са обещали да дадат повече от 80% от дела си в компанията за благотворителност, което възлиза на милиарди долари, които възнамеряват да използват за решаване на глобални проблеми.
Изданието отбелязва, че Пъркинс е активен защитник на равенството между половете в технологичната индустрия - повече от 40% от служителите на нейната компания са жени, докато средното за индустрията е само 28%.