Tesla официално представи в своя завод във Фримонт третото поколение на станцията за бързо зареждане Supercharger V3 със значително по-висока мощност.

Зарядната станция Tesla Supercharger V3 осигурява на електромобилите пикова зарядна мощност до 250 KW. Тази мощност само за пет минути зареждане осигурява 75 мили или 120 км пробег. Да си припомним, че сегашното второ поколение на зарядната станция осигурява почти 120 KW мощност. Почти двукратното повишение на мощността е постигнато чрез използването на нов тип кабел с водно охлаждане.

Другият нов момент е, че при новите станции няма разпределяне на електрическата енергия между няколко електромобила – всички клиенти винаги получават максималната мощност на зареждане. Именно това разпределение, водещо до намаляване на мощността и съответно скоростта на зареждане при голям брой едновременно включени електромобили, бе едно от основните ограничения на старите зарядни станции.

Масовото изграждане на новото поколение Supercharger V3 станции започва следващия месец. Засега има само една зарядна станция Supercharger V3. Тя се намира във Фримонт и е достъпна за ограничен брой клиенти и всъщност, това са нейните финални тестове.

В официалния блог на Tesla се казва, че разгръщането на веригите зарядни станции Supercharger V3 в Европа и азиатския район ще започне през четвъртото тримесечие на тази година.

Едновременно с това Tesla изпраща OTA обновявания до всички Tesla Supercharger V2 станции, което повишава тяхната мощност от сегашните 120 KW на 145 KW. Според спецификациите на второто поколение зарядни станции, тяхната мощност е 150 KW, но досега компанията ограничаваше тяхната мощност до 120 KW.

И още, Tesla обяви, че започва използването на функционалността On-Route Battery Warmup, която намалява времето на зареждана на електромобила с до 25%. Използва се специализиран интелигентен алгоритъм, с помощта на който се температурата на акумулаторния блок се регулира до оптималната за зареждането на акумулаторните батерии значение, най-подходящо за бързо зареждане.

Tesla заяви, че благодарение на зарядните станции V3 Supercharging, електромобилите на компанията ще се зареждат най-бързо от всички съществуващи към днешен ден електрически автомобили. Няма как да не се съгласим с това.

Наистина, 250 KW са по-малко то показаните от Electrify America зарядни станции с мощност 350 KW. Electrify America е част от германския автомобилен концерн Volkswagen и неотдавна съобщи плановете си да инвестира $300 милиона в единна мрежа от 450 зареждащи станции за електромобили. Зарядните станции на Volkswagen също използват водно охлаждане. Но поради забелязан проблем в кабелите, произвеждани от компаниите Huber и Suhners, в началото на тази година единствената станция от този тип бе затворена. Освен това, засега никъде няма серийно произвеждан електромобил, в който да се използва напрежение от 800 V. Съвременните акумулаторни блокове на електрическите автомобили използват около 400 V. Първите електромобили с 800 V се очаква да бъдат доста скъпите Porsche Taycan и Audi e-tron GT.