Бъдещето на музиката през мобилни устройства е безжично, категорична е маркетинговата компания Counter Point Research. Нов нейн доклад прогнозира, че през 2020 г. ще се продадат цели 129 милиона чифта безжични слушалки от тип тапи, които се поставят директно в ухото.

Тази прогноза е значителен скок спрямо само 49 милиона продадени бройки през 2016 г. Компанията я оправдава с очаквания интерес в резултат на появата на новото поколение AirPod слушалки. Те трябва да бъдат анонсирани скоро и Apple ще ги рекламира агресивно, за да компенсира скорошното забавяне в продажбите на iPhone. В същото време, фирмата оценява продажбите на Apple AirРod на някъде около 35 милиона единици и заемащи около 75% от общия пазарен дял за безжични слушалки.

Смята се, че Samsung (който току-що пусна Galaxy Buds), Bose, Jabra, Huawei, Bragi, и LG ще продължат да задвижват пазара на тези слушалки и че Google, и в крайна сметка Amazon и Plantronics ще влязат също в безжичната тенденция.

Очаква се умните асистенти в тези слушалки да задвижат пазара напред, като в крайна сметка отворят път за други полезни функции, като напр. свободни ръце, превод в реално време и проследяване на жизненоважна здравна информация.

Тези, които ще се възползват от тази разрастваща се индустрия, са производители на литиево-йонни батерии и производители на компоненти, които правят микрофони, сензори, чипове и малки звукови компоненти.