Макар и да не са толкова активни на полето на автономния и електрически транспорт в сравнение с конкурентите си в IT сектора, Amazon демонстрира, че следи случващото се.

В края на миналата седмица, компанията инвестира $700 милиона в стартъп, работещ над товарни и леки електрически автомобили. Rivian Automotive, базирана в Мичиган компания, проведе инвестиционен цикъл, в който Amazon е заел водеща позиция, предава Reuters. Не се споменават другите инвеститори тук, но според новинарската агенция, един от подкрепилите Rivian са и General Motors, а според източници на Reuters, общата оценка на компанията се движи в границите на $3 млрд. Изданието напомня, че новината за инвестицията на Amazon в Rivian идва седмица след тази за вложение от $530 милиона, което Amazon направи в стартъп за автономен транспорт с името Aurora Innovation.

Любопитното за Rivian е това, че преди този инвестиционен кръг, компанията оперира без каквато и да е публичност в продължение на девет години – до миналия ноември, когато се появява на автошоуто в Лос Анджелис. Там те представят две превозни средства: електрически пикап и електрическа спортна кола. Според Rivian, те могат да се справят с лекота с пресечен терен и могат да изминат до 400 километра с едно зареждане на батерията. Техният дебют се очаква през 2020, а в основата им стои специалната „скейтборд“ рама, която Rivian изработват сами. Този дизайн, разкриват от компанията, позволява да бъде поместен това, което Rivian описва, като „най-големият батериен комплект“ и е достатъчно гъвкав, за да бъде приложен към различни типове превозни средства.

Именно последната посочена характеристика, може и да е привлякло Amazon, които търсят партньор за амбициите им в разносната търговия. Само за миналото тримесечие, Amazon са отделили девет милиарда долара за осъществяване на доставки, а наскоро от компанията се похвалиха с добавянето на нови транспортни самолети, които вече наброяват 50.