Лицето на гейминга бавно се променя. Според последен отчет пазарът на персонални компютри е преминал през още един период на ниско търсене. И въпреки, че гейминг отделът все още да се държи, една фирма предвижда, че около 20 милиона човека ще се обърнат към „TV платформите за игри“. Това са познатите на всички игрални конзоли и новите услуги, предлагани от Google и други компании (вероятно). Според аналитиците, най-много ще пострадат продажбите на бюджетни геймърски машини. По-стойностният хардуер също ще бъде повлиян, макар и в по-малка степен.
Фирмата John Peddy Research коментира:
„Пазарът на персонални компютри преживява спад, защото иновациите за скорост и функции не спират… Това не е причина за паника – видеокартите все още се продават в големи обеми. Въпреки това ние предвиждаме, че гейминг бизнесът ще се измести от ТВ дисплеите и асоциираните с тях платформи“.
Това, което анализът пропуска, е възможността компютърът да се свърже с телевизор. Затова именно Steam притежава режима Big Picture. От друга страна Nvidia и нейни партньори непрекъснато произвеждат широкоформатни гейминг дисплеи. Те обаче са сравнително по-скъпи от сегашния хит – 4К телевизори с честота на опресняване 60Hz. Според проучването на JPR производителите на процесори не могат да продължават безцелно да добавят повече транзистори в своите чипове на всеки две години. Особено след възхода на AMD и Ryzen CPU-тата с до осем ядра на добри цени. Повишилият се брой минимални процесорни ядра все още няма голямо влияние върху качеството на видеоигрите. Програмистите и артистите получават редица предимства от допълнителната мощност, но не и геймърите.
В John Peddy Research са убедени, че по тази причина все повече геймъри ще започнат да използват конзоли и услуги като Google Stadia. Поради причината, че досега хората търсеха именно евтин хардуер, ниските цени на новите гейминг предложения са резултат от множество маркетингови проучвания. Защото това, което може да се стартира на евтин компютър, може да се репликира и на голям телевизор. В следващите три години поне 20 милиона потребители ще обърнат поглед към стрийминга на игри. След още пет години числото би прераснало в стотици милиони.
Според други фирми и производители на електроника нещата изобщо не стоят така. Според Уолъс Сантос, директорът на Maingear, прогнозите се дължат предимно на нарасналото вълнение около новата PlayStation:
„Конзолите винаги се радват на засилен интерес в началото, който се успокоява след време. Гейминг компютрите винаги ще имат технологичен превес над тях, предлагайки по-добро преживяване… Компаниите от бюджетния сектор РС-та ще бъдат леко разтърсени от новите издания. Нека не забравяме, че скоро ще се появи нова конкуренция в лицето на Intel в областта на графичните карти“.
Преди време аналитици отново предрекоха, че таблетите ще „убият“ персоналните компютри. И докато те бяха интересен феномен, накрая безславно залязоха от световната сцена. Не че същото би се случило с PlayStation 5 или Google Stadia, но определено не би било достатъчно, за да бъде изместен традиционния помощник в дома. В най-лошия случай хората ще се научат да ползват няколко вида нов хардуер и софтуер.