Притежателите на iPhone XS и XS Max продължават масово да се оплакват от дразнещия проблем в своите мобилни устройства, който започна да се проявява от месец ноември миналата година. След около 10 секунди в неактивно състояние (при включен дисплей) системните анимации започват да губят кадри и системата със закъснение да реагира на действията на потребителя. Проблемът се проявява най-силно при превъртането на работния плот и при затварянето на приложението чрез плъзване нагоре.

В социалните мрежи се появи информация, че Apple частично признава проблема и е започнала да подменя лагващите смартфони с нови, но не на всички, а само на някои потребители. Но от това ситуацията не се променя, понеже взетите в замяна нови устройства се държат по същия начин. Някои хора дори са успели два пъти да заменят своя iPhone, но и двата пъти са получили телефон със закъснение в анимациите.

Apple заяви, че се е заела с изучаването на ситуацията и помоли потребителите да не изпадат в паника. Предполага се, че това не е хардуерен проблем, като например бракувани A12 Bionic процесори, Най-вероятно проблемът ще се окаже софтуерен бъг. Всички отбелязват, че в модела iPhone XR нищо подобно не се наблюдава, няма никакви проблеми от този род и в iPhone X.