Астрономи от НАСА предупреждават, че огромен астероид с размерите на две футболни игрища ще се приближи до Земята на 15 септември. По космически стандарти този астероид ще бъде много близо до нашата планета.

Астероид 2024 ON беше открит по-рано тази година и сега се насочва към нашата планета. Според НАСА астероидът е с размери приблизително 220 метра, което е два пъти повече от дължината на футболно игрище, пише NDTV.

Съобщава се, че астероидът 2024 ON не представлява заплаха за Земята, въпреки че ще прелети покрай нашата планета на разстояние, близко до космическите стандарти - повече от 990 000 км. Това е 2,6 пъти по-голямо от разстоянието, разделящо Луната от Земята.

Според учените астероиди с подобни размери се доближават до Земята на приблизително това разстояние средно веднъж на всеки 10 години. На 15 септември астрономите ще имат уникалната възможност да съберат важни данни за състава, скоростта, периода на въртене и орбиталната траектория на 2024 ON. Тази информация е жизненоважна за прецизиране на моделите на поведение на близките до Земята астероиди и също така осигурява по-добро разбиране на динамиката на Слънчевата система.

астероидЦял екран
Астероид 2024 ON беше открит по-рано тази година и сега се насочва към нашата планета. Снимка: Forbes

Астероидите са отломки, останали от образуването на Слънчевата система преди 4,6 милиарда години. Не всички астероиди са с еднакъв размер и форма. Тъй като тези скали се образуват на различни места на различни разстояния от Слънцето, няма два еднакви астероида. Повечето са съставени от различни видове скали, но някои съдържат глина или метали като никел и желязо.

НАСА непрекъснато наблюдава близките до Земята астероиди, тъй като някои от тях могат да представляват реална заплаха за Земята. Астероиди с диаметър над 150 метра, които се приближават на разстояние по-малко от 7,4 милиона километра, се считат за потенциално опасни за нашата планета.

Като част от постоянните си усилия за изучаване и смекчаване на потенциални астероидни заплахи, НАСА разработва технологии за отклоняване на астероиди. Мисията на Double Asteroid Redirection Test (DART) е предназначена да тества осъществимостта на използване на космически кораб с кинетичен удар за промяна на курса на астероид в космоса.