Huawei и Samsung смятат, че сгъваемите смартфони са бъдещето, но изпълнителният директор на BlackBerry Джон Чен е много по-скептичен по отношение на тяхната привлекателност.

Говорейки неотдавна от Barron, Чен твърди, че сгъваемите смартфони нямат привлекателност поради липсата на иновации. Лично той иска „нещо по-бързо с функционални подобрения“, но според него няма „пробиви на хоризонта“.

През последните години при смартфоните бяха въведени елементи като скенера за пръстови отпечатъци, разпознаването на лицето и сканирането на ириса. Днес обаче фокусът е предимно върху създаването на по-големи дисплеи – нещо, което води до „обемисти“ устройства и не винаги привлича потребителите към ъпгрейд. Те обикновено искат нещо повече от просто по-големи дисплеи и дребни подобрения.

Както мнозина от вас знаят, самата BlackBerry не е произвела нито един смартфон от 2016 г. Вместо това, компанията продължи да се фокусира върху своите услуги за сигурност, комуникации и софтуер през последните няколко години. Последните устройства с марка BlackBerry са произведени от TCL по силата на лицензионно споразумение.

За разлика от главния изпълнителен директор на BlackBerry, TCL залага доста на сгъваеми смартфони. Производителят все още не е пуснал такова устройство на пазара, но наскоро представи своя дизайн DragonHinge на MWC 2019. Това ще се превърне в основата на първите сгъваеми предложения на компанията, които трябва да пристигнат някъде следващата година. Това означава също, че оферта за сгъваем телефон с марката BlackBerry е възможна, въпреки липсата на интерес на Джон Чен към формата.