Феновете на сериала "Бриджъртън" започнаха нова вирусна тенденция в TikTok. Те украсяват хладилниците си със свежи цветя, домашно направени рамки за снимки, огледала, плетени кошници с плодове и зеленчуци и други дрънкулки. Експертите обаче предупреждават, че не трябва да декорирате хладилниците в стила на историческа драма, защото това е изпълнено със здравословни проблеми.
Агенцията за хранителни стандарти предупреди срещу новата мода, като каза, че съхраняването на храна в близост до такива предмети може да бъде опасно за здравето, пише The Telegraph. Експертите призовават хората да не съхраняват храни в контейнери, които са били използвани за други цели, и да ги поставят в запечатани торби или контейнери, за да избегнат риска от кръстосано заразяване с вредни бактерии.
Хладилниците трябва да се съхраняват при температури между нула и пет градуса по Целзий, казва регулаторът, а суровите храни, включително месото, трябва да се съхраняват покрити.
Лаура Маунтфорд, гуру в почистването на дома с повече от милион последователи в социалните медии, разкритикува манията.
„Красотата е хубава, но ако не добавя стойност към ежедневието ви, няма да продължи. Можете да купите толкова много акрилни кутии за всеки тип продукт и те са много по-лесни за правилно почистване... хладилникът не е място за плетена кошница." – каза тя.
Привържениците на дизайна на хладилника казват, че той служи както за естетическа, така и за функционална цел. Много хора твърдят, че това им помага да организират всичките си продукти и да премахнат всякакви бъркотии.
Критиците обаче обвиняват тенденцията, че е черта на средната класа, която „губи време“.
Блогърът Shabaz Says, с близо четири милиона последователи в Instagram и TikTok, публикува видео, в което се подиграва с декорирането на хладилник.
@shabazsays If you’re not fridgescaping.. what are you doing? ????????#duet #stitch with @lynziliving #fridgescaping #restock #restocking #bridgeton ♬ original sound - Shabaz Says
„Хей, ти си беден, може да не го осъзнаваш, но нека ти покажа как украсяваш хладилника. Не добавяш керамични лебеди с цветя или кутия с истински бижута вътре в хладилника... но не можеш да си позволиш да зареждаш хладилника си, да не говорим за декорирането на хладилника”, казва той.
Докато някои кухненски експерти смятат, че тенденцията ще остане предимно онлайн феномен, други предполагат, че може да стане по-постоянна с появата на нови прозрачни модели хладилници на пазара.
Таня Уелър, дигитален маркетинг директор в Samsung Electronics UK, казва, че дизайнът на хладилника е „забавна, креативна тенденция, която ви позволява да организирате ежедневните хранителни продукти и да декорирате зона от вашата кухня, която не винаги се вижда, но при някои модели може да стане все по-важна."
Тя вярва, че има практическа страна на организирането на хранене и намаляването на хранителните отпадъци:
„Да си организиран, не само изглежда добре, но също така ти помага да следиш хранителните стоки и да планираш семейни ястия.“