Facebook променя името си на Meta. Това съобщи в четвъртък, 28 октомври, основателят на компанията Марк Зукърбърг.

„Оттук нататък ще се казваме Мета“, каза основателят на Facebook по време на представянето на „метавселената“ на компанията.

Зукърбърг представи и логото Meta под формата на синя лента на Mobius.

„Аз харесвах класическите изследвания, а думата Мета идва от гръцката дума "след". За мен това символизира факта, че винаги можете да изградите нещо друго“, каза той, като отбеляза, че новата марка фокусира вниманието на компанията върху метавселената, където човек ще изпита ефекта от това да бъде във виртуална реалност и ще се откаже от екраните.

Зукърбърг посочи, че днес марката на компанията „е толкова тясно свързана с един продукт, че не може да отразява всичко, което правим днес, да не говорим за бъдещето“.

„Надявам се, че с течение на времето ще бъдем разглеждани като компания с метавселена и искам да свържа нашата работа и идентичност с тази цел“, каза той, отбелязвайки, че това е бъдеще, което излиза „отвъд всяка една компания и което ще бъде създадено от всички нас."

Отбелязва се, че потребителите на Meta няма да имат нужда от Facebook, за да използват други услуги на компанията.

Акциите на Facebook, след съобщението, че вече ще носи името Meta, нараснаха с близо три процента.