Facebook възстанови рекламите на сенатор Елизабет Уорън, призовавайки за подкрепа на хората в нейната мисия да разбие технологичните гиганти, след като се сблъска с негативна реакция за това, че ги свали. Социалната мрежа изглежда е отстъпила, след като авторитетното списание Politico докладва за снемането.

Преди няколко дни сенаторката обвини Facebook, Google и Amazon, че използва огромните си ресурси, за да прекършат конкуренцията и да наклонят везните в своя полза, използвайки личната информация на хората. Тя изложи предложения, предназначени да противодействат на тяхното влияние, включително да нулират технологични сливания като това между Facebook и Instagram.

Една от рекламите на Уорън е видеоклип, който насочва потребителите към петиция на уебсайта на кампанията ѝ и моли избирателите да подкрепят плана ѝ. Други съдържат изображения и текст със същото съобщение. В един Twitter пост, сенаторката каза, че събитието показва колко власт притежава Facebook.

Компанията обаче заяви пред Politico, че е изтеглила рекламите, защото са нарушили политиката ѝ срещу използването на корпоративното лого. Когато премахна три от рекламите на сенаторката – защото повече от дузина очевидно не бяха засегнати – тя ги замени с послание, в което се казва: „Тази реклама е свалена, защото е в противоречие с рекламните правила на Facebook.“ Говорителят на гиганта обясни, че социалната мрежа вече ги е възстановила „в интерес на позволените дебати“.