Слабото място на днешните електродвигатели е охлаждането. Учените от Фраунховерския институт измислиха начин за промяна на нагряващата се медна намотка по такъв начин, че електромоторът да стане по-лек.

При електродвигателите около 90% от електрическата енергия се преобразува в механична, Останалите 10% се преобразуват в топлина в медта на намотката на статора. За да се охлади електромотора, топлината обикновено преминава през металния корпус към външен ръкав със студена вода.

Няма как в тази конструкция да се използва пластмаса, понеже полимерните материали не провеждат добре топлината. А това би направило електромоторите много по-леки. Или значително по-мощни при едно и също тегло.

Германските специалисти са решили този проблем като са заменили кръглите проводници с проводници с правоъгълно сечение. Тази намотка е значително по-плътна.

По-компактната намотка е освободила място за охлаждащ канал, което дава възможност за използване на съвременните полимерни материали. Ръководителят на проекта Рой Мартенс обяснява иновацията по следния начин: „В нашия двигател, топлината, акумулирана в намотката, преминава съвсем малко разстояние през полимера – едва част от милиметъра. Стана възможно използването на полимерни материали, понеже разсейваме топлината съвсем близо до мястото, където се образува„.

Друг ефект от иновацията е, че по-малкото използван материал намалява топлинната инерция на електродвигателя и той по-бързо изстива.

Електродвигателите от този тип са по-леки и се постига мощност от 5 KW на килограм. В съвременните електромотори този показател е 1,5 KW на килограм.