Тази седмица стартира ежегодната конференция на Google, представяща облачните предложения на компанията, Cloud Next. Един от анонсите по време на срещата беше особено дълго чакан. Облачният пакет на компанията G Suite получава интеграция с Dropbox. Това е реализация на сключено през март споразумение между двете компании за тясна интеграция на платформите им за продуктивност с цел да предоставят още по-голямо удобство на потребителите си: 13 000 000 са потребителите на Dropbox, които ползват платените предложения на компанията, докато тези на Google са четири милиона – солидна база, която с настоящите предложения Google и Dropbox се надяват да се увеличи.

Работата на двете компании ще се изразява в поднасянето на най-доброто предлагано като услуги от двете платформи в общ интерфейс. Така, потребителите на двете компании ще могат да стартират G Docs, Sheets или Slides директно от Dropbox и да започнат да създават документи, както и да редактират вече създадени такива, дори и с помощта на други приложения, като например MS Word.

Dropbox ще третира G Suite документите като всеки друг файов тип. Ако служител премести например доклад, създаден в Docs в споделена папка, тя ще се покаже автоматично пред колегите му без да се изисква някакво специално действие. Заедно с това, документи, създадени с G Suite ще се показват в търсенията, помагайки за това не само да се видят заглавията на документите, но и да се преглежда съдържанието им. Друго подобрение тук ще касае нотификационната система. Както десктоп версията, така и мобилната версия на Dropbox ще уведомява потребителя, когато негов колега коментира файл, създаден с G Suite. Мобилната версия ще позволява също така и предварителен преглед на документите, както и локалното им сваляне за офлайн разглеждане.

Новите функционалности са част от по-тясна интеграция на услугите. Предвижда се предлагането на разширение за Gmail, което да позволи достигането на документ от прозореца на входящи съобщения, както и възможността и включването на Hangout за лесно споделяне на връзки към документи.