Едно от най-очакваните интернет събития е ежегодното обобщение на YouTube - равносметка от най-големите тенденции през изминалите 365 дни.
YouTube Rewind 2018 беше пълна катастрофа. Видеото се превърна в най-нехаресваното в историята на платформата и постави на карта много въпроси. Затова и беше особено интересно дали от компанията са си взели бележка и ще направят нещо различно.
Отговорът - не, разбира се.
YouTube Rewind 2019 е също толкова разочароващ, колкото и миналогодишният интернет обзор на дигиталните тенденции. Клипът беше наречен евтин, мързелив, копи-пейст…
“Миналата година прекалиха в старанието си. Е, тази изглежда, че не са се опитали изобщо”
“Това не е обобщение, това е препубликуване”
“2018: Най-лошият Youtube Rewind. 2019: Най-евтиният Youtube Rewind”
Това гласят само част от коментарите под клипа, който за по-малко от 20 часа успя да събере впечатляващите 2.3 млн. нехаресвания. Това е почти двойно повече от одобрителните палци, които потребителите са дали на клипа.
Интересното оправдание на YouTube е изведено още в началото - през 2018 направихме нещо, което не ви хареса, така че нека видим какво всъщност ви хареса през 2019. Клипът продължава като хаотичен монтаж от различни видеа, които вече са публикувани на платформата. Иначе казано - отвсякъде прозира тотална липса на продукция и замисъл, какъвто потребителите са свикнали да виждат. Няма сюжет, няма история.
Обобщението е много просто и се вижда в реакциите на потребителите - YouTube Rewind 2019 е също толкова голяма катастрофа, както и миналата година. Кога платформата ще си научи урока?