Автомобилната компания на Илън Мъск все още не се справя напълно с доставките на електромобилите Model 3 през новото тримесечие. Поради проблеми с логистиката, доставките започнаха да се осъществяват от доброволци, служители в компанията. За две седмици трябва да се транспортират 30 000 електромобила.

Уеб изданието Business Insider получи достъп до имейла, който служителите на Tesla са получили в средата на този месец. С това електронно писмо старшият вицепрезидент Санджай Шах се обръща към целия личен състав на Tesla с молба за доброволно доставяне на електромобили на клиентите.

През следващите 15 дни трябва да доставим още 30 хиляди електромобила“ – с казва в имейла.

Служителите масово споделят, че са се съгласили да станат доброволци, понеже добре разбират, че от това зависи успеха на цялото предприятие.

„Правим това, за да запазим своите работни места, заплати и Tesla“ – заяви един от служителите на компанията.

И преди това имаше случаи, когато служителите на Tesla изпълняваха ролята на куриери. През месец септември миналата година Илън Мъск официално обяви, че „производственият ад“ за компанията е приключва и започва „логистичният ад„. Именно тогава започнаха да се появяват жалби от потребителите, които виждат, че електромобилите са транспортирани и паркирани на съответните места, но няма кой да ги достави.

Пазарните аналитици посочват два основни фактора, довели до логистичния ад. Първата причина е персонализирането – компанията изпълнява изискванията на всеки клиент и по този начин няма как да транспортира големи партиди електромобили. Това забавя доставките.

Втората основна причина за забавянето е недостатъчно развитата мрежа за продажби. Конкуренцията на другите мобилни производители е страхотна, площта на магазините на Tesla е малка и няма къде да се съхранява голям брой електромобили.

Ето защо се налага персоналът на компанията да доставя новите електромобили. Един от служителите сподели, че три часа е шофирал Model 3, за да достави седана на клиента. Върнал се е с Uber, като всички транспортни разходи са покрити от компанията.

Мъск вече закупи няколко транспортни компании, а с конкуренцията се справя, като започна да продава своите електромобили онлайн и така не се налага да използва магазини с голяма площ. Също така, Tesla сключи договори с някои големи превозвачи и явно логистичният ад скоро ще приключи.

За четвъртото тримесечие на 2018 година компанията е транспортирала 90 966 електромобила. Tesla предупреди, че през следващите няколко месеца доставките за САЩ ще намалеят, понеже част от електромобилите ще се изнася в Европа и Китай.

Първото тримесечие на 2019 година е към края си и Tesla трябва да спази всички срокове, за да не влоши тримесечните си финансови показатели.