Полярният вихър миналия месец бе особено груб за притежателите на различни марки електромобили.

Необичайно ниските температури в САЩ дадоха повод за провеждане на изследване функционалността на електромобилите, което показа, че подгряването на купето през зимата, когато температурата пада под -5 градуса по Целзий, осезателно намалява пробега на електрическите автомобили.

В рамките на изследването, проведено от организацията ААА, бяха проверени пет популярни марки електромобили при три различни температури на околната среда, с използване и без използване на системата за отопление, вентилация, както и на системата за климатизация на въздуха.

В изследването са тествани електромобилите BMW i3s, Chevrolet Bolt EV, Nissan Leaf 2018, Tesla Model S 75D и Volkswagen e-Golf от 2017 година. За всеки модел е измерен пробега и наличната енергия при температура на околната среда −7°C, 24°C и 35°C, при включено и изключено подгряване на купето, седалките, волана и т.н, както и при включена и изключена климатична система.

Тестовете показаха, че при при падане на температурата до −7°C и при включено отопление на купето, пробегът намалява средно с 41%.

Когато не се използва отоплението, а само климатичната система, пробегът на електромобила намалява значително по-малко. При −7 °С пробегът намалява с 12%, а при 35 °С с 4% (без климатик). При използването на климатик, при 35 °С, пробегът намалява със 17%.

Изследването съвсем логично показа, че системата за отопляване на купето много повече намалява пробега на електромобилите в сравнение с вградения климатик.