Полярният вихър миналия месец бе особено груб за притежателите на различни марки електромобили.
Необичайно ниските температури в САЩ дадоха повод за провеждане на изследване функционалността на електромобилите, което показа, че подгряването на купето през зимата, когато температурата пада под -5 градуса по Целзий, осезателно намалява пробега на електрическите автомобили.
В рамките на изследването, проведено от организацията ААА, бяха проверени пет популярни марки електромобили при три различни температури на околната среда, с използване и без използване на системата за отопление, вентилация, както и на системата за климатизация на въздуха.
В изследването са тествани електромобилите BMW i3s, Chevrolet Bolt EV, Nissan Leaf 2018, Tesla Model S 75D и Volkswagen e-Golf от 2017 година. За всеки модел е измерен пробега и наличната енергия при температура на околната среда −7°C, 24°C и 35°C, при включено и изключено подгряване на купето, седалките, волана и т.н, както и при включена и изключена климатична система.
Тестовете показаха, че при при падане на температурата до −7°C и при включено отопление на купето, пробегът намалява средно с 41%.
Когато не се използва отоплението, а само климатичната система, пробегът на електромобила намалява значително по-малко. При −7 °С пробегът намалява с 12%, а при 35 °С с 4% (без климатик). При използването на климатик, при 35 °С, пробегът намалява със 17%.
Изследването съвсем логично показа, че системата за отопляване на купето много повече намалява пробега на електромобилите в сравнение с вградения климатик.
Прочетете още
- 14:00 Как да си направим кална алея пред блока – пловдивчанин ни показа СНИМКИ
- 12:00 Ще се къпят в щастие: три зодии, които ще имат късмет до края на април
- 15:00 Баба къса теменужки в Морската градина, в Мрежата се разрази дискусия СНИМКИ
- 13:22 Зверско задръстване на изхода на Симитли по пътя за Кулата СНИМКИ