Зукърбърг е извършвал мащабни сделки с други компании с използване на потребителските данни, като в същото време е завявал за сериозното отношение на социалната мрежа към данните на потребителите.
Ръководителят на Facebook Марк Зукърбърг е използвал персоналните данни на потребителите на социалната мрежа като инструмент за лично забогатяване и за постигане на лидерски позиции на пазара. Информацията е на телевизионния канал NBS, който получи достъп до 4000 страници материал, включващ имейли, чат, презентации и други.
Според тази информация, Зукърбърг заедно с другите мениджъри на Facebook са осъществявали изгодни споразумения с други компании, като в рамките на които социалната мрежа е получавала възнаграждения за даването на достъп до данните на потребителите. В някои случаи Facebook е предоставяла достъпа до тази информация като награда, а в други случаи е отказвала достъп до данните за тези, които е считала за конкуренти. NBS специално подчертава, че тези сделки са се осъществявали на фона на многократните изявления на Зукърбърг за сериозното отношение на неговата компания към безопасността на личните данни на потребителите.
Като пример телевизионният канал посочва споразумението с Amazon, в рамките на което Facebook е предоставила на компанията на Джеф Безос „разширен достъп до данните на потребителите“. Този достъп е даден като отговор на инвестициите в рекламирането на социалната мрежа и при представянето на смартфона Fire.