За трета поредна година, годишният доклад на RIAA показва, че приходи от музика нарастват бързо, увеличавайки се с 11.9% от 2017 г. на общо $ 9.8 милиарда. Както видяхме през последните няколко години, причината за този растеж бе една област: стрийминг услугите. Независимо дали става дума за платени абонаменти, услуги, издържащи се от реклами или за цифрови радиостанции, стриймингът донесе 7,4 милиарда долара или 75% от приходите за годината.

Броят на заплатените музикални абонаменти отново е скочил от 35,3 милиона през 2017 г. до 50,2 милиона през 2018 г., добавяйки повече от един милион нови абонаменти всеки месец. Приходите от ползването на радио стрийминг (Pandora и SiriusXM например) също са нараснали, като за пръв път са надминали границата от милиард долара. Разбира се, това идва след години на спорове между изпълнители, музикални компании и различните услуги, за това колко да се плаща и как да се разделят парите.

Междувременно парите, идващи от дигитални покупки на музика и всички физически носители, с изключение на винил, продължават да се свиват. Тъй като хората все по-често избират за стрийминг, приходите от сваляне спаднаха от 1,4 милиарда долара до малко над 1 милиард долара. Продажбите на винили отново са нараснали до 419 милиона долара, и въпреки че все още не са надминали компактдискове (34% от предходната година до 698 млн. долара), изглежда неизбежно те скоро да сменят местата си в класациите.