Най-големият електрически кораб в света вече е в открито море. Той е с дължина 130 метра и е оборудван с тонове батерии.

Австралийският производител Incat, базиран в Тасмания, произвежда Hull 096 за фериботния оператор Buquebus.

China Zorilla е предназначен да превозва хиляди пътници през Рио де ла Плата - залив на Атлантическия океан, на югоизточния бряг на Южна Америка, между Буенос Айрес и Уругвай.

Според компанията, корабът е изцяло захранван от батерии, което представлява голяма стъпка напред в устойчивото корабоплаване.

Това е „най-амбициозният, сложен и важен проект“ в историята му, заяви председателят Робърт Клифърд.

„Това е исторически ден – не само за Incat, но и за бъдещето на морския транспорт. Този кораб променя правилата на играта“, заяви още той.

Катамаранът побира до 2100 пътници и 225 превозни средства. На борда има над 250 тона батерии, които имат инсталиран капацитет от над 40 мегаватчаса.

Както обясни Incat, системата за съхранение на енергия е свързана с осем електрически задвижвани водоструйни двигателя, а капацитетът ѝ е четири пъти по-голям от този на всяко предишно морско съоръжение в света, пише БТВ.

Тази комбинация от технологии задава нов световен стандарт за корабоплавателната индустрия.

Първоначално е било планирано корабът да се захранва с втечнен природен газ.

„Hull 096 доказва, че мащабните транспортни решения с ниски емисии са не само възможни, но и вече функционират днес“, заяви Главният изпълнителен директор на Incat, Стивън Кейси.

Сега продължава работата по интериора на катамарана. Това включва безмитна палуба с площ от 2300 квадратни метра, което е най-голямата търговска зона на ферибот в света.

Окончателното разширение, монтажът на батериите и интеграцията на енергийната система са планирани да се извършат тази година.