Някои обичаха плейъра и минисмартфона от Apple, браузъра от Microsoft и марката Blackberry, а някои ги мразеше, но всички тези технологични продукти имат едно общо нещо - през 2022 г. те престанаха да съществуват. Каналът Fox News състави малък „некролог за мъртвите“.
Apple iPod
Преди двадесет и една години тази стилна кутия плени душите на меломаните по света. Обемът на твърдия диск беше луд по това време 5 GB, а Стив Джобс лично излезе със слогана: "1000 songs in your pocket" (1000 песни в джоба ви).
С течение на времето смартфоните изместиха компактните аудио плейъри, а любителите на „топъл лампов звук“ преминаха към професионални компактни джаджи с високоспециализирани аудио процесори. Любителите на преносимата музика се превърнаха в част от богатите и уважавани хора. Например, моделът Astell&Kern A&ultima SP200T струва почти $2500. И това далеч не е границата.
Между другото, по време на съществуването си бяха продадени около 450 милиона iPod от всички модели. През лятото Apple обяви, че последният модел плейър iPod touch ще бъде спрян от производство.
Браузър Internet Explorer от Microsoft
Ако изпишете всички проклятия, които потребителите изляха по адрес на този браузър, тогава те вероятно биха били достатъчни, за да стигнат до Луната и обратно. Но това беше първият безплатен браузър! Да, да, през далечните 90-те години хората трябваше да плащат страхотни пари не само на доставчика, но и 40 долара за закупуването на браузъра Netscape Navigator.
За съжаление, Internet Explorer не можа да се конкурира с Chrome, Opera и Firefox и така след повече от 25 години в мрежата, Internet Explorer беше официално спрян на 15 юни.

Но като феникс, Internet Explorer е възкресен под формата на Microsoft Edge (базиран на Chromium). Сега той може да прави всичко, което е привично за Chrome и поддържа същите разширения и добавки. Според прегледите на потребителите, Microsoft най-накрая успя да направи добър браузър, който освен това ви позволява да използвате всички услуги на ИТ гиганта безплатно. Например браузърът Edge предоставя безплатна работа с Word, Excel и др.
Марка Blackberry
„Това, което не може да умре мъртво“, обичат да се шегуват феновете на тази марка за Blackberry, продължавайки да използват смартфони „blackberry“. Но през януари Blackberry изведе от експлоатация инфраструктурата и услугите, които поддържаха патентованата операционна система за смартфони. Сега старите модели просто се превърнаха в "набиратели", а моделите на операционната система Android загубиха поддръжка за изключителен софтуер.
Но през 1999 г. канадският Research In Motion седеше на лаврите на най-добрия производител на комуникатори за корпоративния сектор. Патентованата технология направи възможно криптирането на цялата бизнес кореспонденция с помощта на услугите на мобилните оператори. Дори президентът на САЩ Барак Обама активно използва Blackberry, а Министерството на отбраната на САЩ разреши използването им в армията.
Но конкурентите и безплатните протоколи за криптиране погребаха някога успешната компания. В резултат на това подразделението за мобилни телефони беше продадено на китайците, а самата компания се концентрира върху специализирани решения за ИТ бизнеса.
Сервиз Мета портал
След огромния успех на неговата социална мрежа и закупуването на WhatsApp, Марк Зукърбърг реши да стъпи здраво в корпоративния сектор в сегмента за видео и конферентни връзки. За целта е създадена услугата Meta Portal, която включва производство на модели интелигентни дисплеи и видеотелефони.
Продуктовата линия се състои от четири модела (Portal, Portal+, Portal TV и Portal Go). Те разрешиха видео чатове през Messenger и WhatsApp. Уеб камерата автоматично мащабира и проследява движението на потребителя. Умният личен асистент Alexa на Amazon използва лични данни за насочване на реклами.
Въпреки това, продуктът, както се казва, "не излетя" и техническият директор на Meta Андрю Босуърт призна, че е толкова трудно да се навлезе в корпоративния сегмент, че не планират да инвестират повече в тази посока. През ноември Meta уволни служителите, работещи в Meta Portal.
Смартфон iPhone 12 mini от Apple
Трудно е за вярване, но може би за първи път Apple стана жертва на „социалния шум“, позволи си да се поддаде на общественото мнение и в крайна сметка загуби.
Само преди няколко години техно общността беше разтърсена от стенанията на потребителите, че съвременните смартфони са "лопати", т.е. те имат твърде голям диагонал на дисплея, поради което удобството при използването им е много съмнително, а през лятото обикновено се стремят да изскочат от джобовете им. Да, феновете на малките смартфони са малко, но те са толкова „шумни“, че беше трудно да не ги чуете.
Смешно, но явно под влиянието на това малцинство, един от революционерите в потреблението на цифрово съдържание (именно големите дисплеи на устройствата на Apple изиграха ключова роля тук), реши да рискува и да пусне 5,4-инчовия iPhone 12 mini през 2020 г.
Феновете на мини-смартфоните бяха щастливи, но Apple, обобщавайки резултатите от продажбите, беше тъжна и реши: повече никакви миниатюрни диагонали!
Превод: GlasNews