HMD, компанията зад Nokia, пусна в сряда телефон с марка Barbie, който предлага обаждания, текстови съобщения и класически „сгъваем“ дизайн – но без приложения за интернет или социални мрежи.

HMD Barbie Phone е ново розово устройство, което се отваря и затваря и носи дръзко лого „Barbie“ на гърба си, напомняйки за емблематичната модна колекция кукли.

Това е резултат от партньорство с Mattel, гигантът за производство на играчки зад франчайза Barbie, който произвежда и продава играчки и аксесоари за Barbie от 1959 г. насам.

Телефонът е достъпен за закупуване в Обединеното кралство от сряда на дребно на £99 ($130,74). Пускането в САЩ е планирано „скоро“, според HMD, което добави, че ще разкрие точните подробности за пускането в САЩ в социалните медии.

За разлика от свързаните с интернет смартфони днес, които са най-широко разпространените, когато става въпрос за мобилни устройства, телефонът Barbie на HMD няма да бъде свързан с интернет.

Фирмата се стреми да се възползва от нововъзникващата тенденция през последните години сред потребителите от поколение Z, приемащи така наречените "тъпи" телефони, които нямат интернет и предлагат само основни функции за чат, разговори и камера.

Концепцията за „дигитална детоксикация“ стана по-популярна през последните няколко години, тъй като потребителите се стремят да ограничат вредното въздействие на социалните мрежи върху ежедневието си.

 
„В нашия забързан дигитален свят често може да се почувства, че онлайн шумът никога не спира“, каза Ларс Силбербауер, главен маркетинг директор на HMD, в изявление в сряда.