Картината на Фердинанд Валдмюлер „Очакваният“, нарисувана преди повече от 160 години, стана много популярна, след като потребителите на социалните мрежи я видяха като възможно доказателство за пътуване във времето.

Маслена картина, нарисувана преди повече от 160 години, отново е в светлината на прожекторите, след като интернет потребителите забелязаха нещо в нея, което поразително наподобява съвременен смартфон. Говорим за картината „Очакваният“, създадена от австрийския художник Фердинанд Георг Валдмюлер през 1860-те години, пише  Daily Record.

Картината изобразява млада жена, която върви по селски път с предмет в ръце, гледайки го втренчено. Според сюжета, тя е посрещната от млад мъж с цвете, седнал на камък в сянката на дърво. Но това, което привлече вниманието на публиката, не беше романтичното настроение на сцената, а странната прилика на предмета в ръцете на момичето с модерен iPhone.

Картината стана вирусна през 2017 г., когато беше изложена в Новата пинакотека в Мюнхен, Германия. Някои потребители на социалните мрежи се пошегуваха, че момичето е било толкова погълнато от „смартфона“ си, че дори не е забелязало гаджето си.

„Изглежда сякаш си плъзга в Tinder“, написа един от тях.

Тази теория предизвика вълна от спекулации за „пътешественици във времето“ и скрити послания от миналото. Служителите на музея обаче бързо разсеяха мита. Според тях момичето всъщност държи в ръцете си сборник с псалми или молитвеник - нещо съвсем обикновено за млада жена от онази епоха и в това няма нищо фантастично.

Снимка, пътешественик във времето, смартфон, плъзгане по Tinder, гледане на Instagram, iPhone, момиче с телефон, жена със смартфон,Цял екран
 

Питър Ръсел, историк, е първият, който обръща внимание на съвременното възприятие на картината.

„Най-много ме изумява колко много развитието на технологиите е повлияло на нашето възприятие за изкуството. Ако тази картина беше видяна през 19 век, никой нямаше да се усъмни, че момичето държи молитвеник. Но днес повечето хора веднага се сещат за смартфон“, каза експертът.

Той отбеляза още, че картината ясно демонстрира как се променя културният контекст – предмети и символи от миналото могат да придобият съвсем ново значение в очите на съвременния зрител.